کد خبر: ۸۷۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۲۱۳
احمدعلی راغب، آهنگساز سرودهای ماندگاری چون «این پیروزی خجسته باد» به «مرد هزار آهنگ» معروف بود.

مرد هزار آهنگ موسیقی ایران که بود؟به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، احمدعلی راغب که بیشتر به خاطر ساخت آهنگ‌های انقلابی شناخته می‌شد، دیروز چهارشنبه ۱۹ آذر از دنیا رفت.

یکی از خوانندگانی که همکاری گسترده و مستمری با زنده‌یاد راغب داشته، محمد گلریز است. گلریز درباره «مرد هزار آهنگ» موسیقی ایران می‌گوید: «کارهای زیادی ساختند که خیلی از آن‌ها نمی‌دانم چرا اصلا پخش نشد. من خودم فکر کنم نزدیک به ۳۰۰ آهنگ ایشان را خوانده‌ام. برای مثال، در اوایل دهه ۸۰، یک کار به مناسبت درگذشت لاله و لادن، دوقلوهای به هم چسبیده، ساخته شد که خیلی خوب بود و کم‌تر به گوش کسی رسید.

در دهه ۶۰ و تا حدودی دهه ۷۰، تولید موسیقی در رادیو تلویزیون و دیگر نهادها زیاد بود که این‌روزها کم شده است. الان کسی از مسوولان، گوشش به سرودهای انقلابی شنوا نیست. این مدیران، با انقلاب به این جا رسیده‌ و اینک به موسیقی انقلابی و هنرمندان این عرصه پشت کرده‌اند.»

اگر می‌خواهید بیشتر با احمدعلی راغب آشنا شوید، گفتگوی «به‌یاد آهنگسازی که امام خمینی بر آثارش مُهر تایید زدند» را بخوانید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: