کد خبر: ۸۷۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۳۵
میرسلیم:
رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از سیستم پرداخت یارانه در کشور گفت:اکنون بنزین سهمیه‌ای را به قیمت ۱۵۰۰ تومان به مردم می‌فروشیم و این براساس دلار ۲۵هزار تومانی یعنی ارزان‌ترین قیمت بنزین در دنیا، در حالی که قرار بود بنزین به میزان ۹۰% قیمت فوب عرضه شود که می‌شود هر لیتر ۱۵هزار تومان.

تصمیم دولت برای رایگان کردن برق خطاستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدمصطفی میرسلیم عصر امروز در نشست با جوانان و دانشجویان این حزب با انتقاد از تصمیم دولت مبنی بر رایگان شدن برق برای مشترکین کم‌مصرف، گفت: این تصمیم دولت برای رایگان کردن برق خطا است، تولید برق هزینه دارد خب چه کسی باید این هزینه را پرداخت کند؟ به جای چنین کاری باید سیستم جایزه‌ای را در نظر بگیریم. چراکه افراد تا زمانی که هزینه پرداخت نکنند احساس مسئولیت نمی‌کنند. نکته دیگر بحث هدفمندی یارانه‌ها است. این طرح هم اشتباه اجرایی شد و باید به‌جای پول نقد به مردم اعتبار خرید کالا داده می‌شد. این طرح می‌توانست زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخل باشد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتباهاتی در روند پرداخت یارانه‌ها وجود دارد، اظهار داشت: ما با اجرای اشتباه برخی طرح‌ها و ارائه ارزان خدمات منابع را هدر داده و به مردم خیانت می‌کنیم. به‌ عنوان مثال اکنون بنزین سهمیه‌ای را به قیمت ۱۵۰۰ تومان به مردم می‌فروشیم و این براساس دلار ۲۵هزار تومانی یعنی ارزان‌ترین قیمت بنزین در دنیا، در حالی که قرار بود بنزین به میزان ۹۰% قیمت فوب عرضه شود که می‌شود هر لیتر ۱۵هزار تومان.

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: منتهی کسانی که در چارچوب مصرف می‌کنند نقدا جایزه بگیرند و حتی برای اعتمادسازی و اثبات اینکه این طرح درست اجرا خواهد شد دولت مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به مردم بدهد. با این قیمت فعلی میلیون‌ها لیتر بنزین روزانه از کشور قاچاق می‌شود و به عبارتی ما داریم از پول ملت ایران به افغانستانی‌ها و پاکستانی‌ها یارانه می‌دهیم.

وی افزود: قیمت بنزین باید برای عده خاصی که محدود هستند و قیمت برای آن‌ها تفاوتی ندارد گران شود، این‌ افراد توده مردم نیستند. اما برعکس برای کسانی که در چارچوب مصرف می‌کنند باید جایزه درنظر گرفته شود. عدد یارانه انرژی اکنون در کشور ۹۰۰هزار میلیاردتومان است.

میرسلیم درباره برنامه حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ و نحوه فعالیت این حزب در انتخابات آتی، بیان داشت: متاسفانه با این قانونی که ما در کشور داریم هر دوره از انتخابات شاهد حضور افراد متعددی برای ثبت‌نام هستیم که حتی فاقد شرایط اولیه هستند و رد می‌شوند. برخی هم از حضورشان تصاویری تهیه شده و در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود بنابراین این قانون فعلی باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد پا به این عرصه بگذارد باید از یکسری قابلیت‌هایی برخوردار باشد. از جمله اینکه باید دانش لازم مدیریتی را داشته باشد. مثلا تجربه کسی که معلم بوده و یک مدرسه را اداره کرده است فرق دارد با اداره کشور و تجربه‌ای که برای این موضوع لازم است. یکی از نکات در این حوزه این است که شرط مدرک گذاشته‌اند، اکنون در کشور ما بازار مکاره‌ای برای به دست آوردن مدرک ایجاد شده است در حالیکه کسی که مدرک دارد الزاماً صاحب دانش نیست.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اعتبار مردمی کاندیداها، گفت: در مردمسالاری این ملاک است فردی که نامزد می‌شود قبلا توانایی‌های او به لحاظ مختلف در مجموعه‌ای که کار کرده اثبات شده باشد. شاید این مجموعه حزب نباشد اما جمعی از نخبگان او را تایید کنند. البته این امر به اندازه حزب قوی نیست اما بودن آن بهتر از نبودش است. گاهی مجموعه‌ای از تشکیلات و حزب براساس توانایی و سوابق فرد را برای کاندیداتوری قانع و دعوت می‌کنند. اما در مجموع ما باید در آینده حتما و قطعا به سمت تقویت احزاب برویم تا زمینه تعامل و ارتباط با قوای دیگر باشد در غیر اینصورت فرد دچار خودکامگی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: