کد خبر: ۸۷۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
تعداد بازدید: ۱۹۵
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش:

تاکسی‌داران بخش خصوصی کیش برای ‌نام نویسی در تاکسی اینترنتی اجباری ندارند.به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، سعیدپورعلی معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان با اشاره به وضعیت تاکسی‌های جزیره کیش و نارضایتی‌های گزارش شده از سوی مسافران و ساکنان گفت: باید بپذیریم که ورود تاکسی های اینترنتی در جهت ارتقاء خدمات رسانی و استاندارد سازی امری جهانی بوده و ورود تاکسی‌های اینترنتی به جزیره کیش نیز برای بهبود وضعیت حمل و نقل ضروری است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: همیشه ورود فناوری‌های جدید مخالفت گروهی از فعالان سنتی را به دنبال داشته است که این مساله نیز برای ما قابل پیش بینی بود اما در ارزیابی‌ها مشخص شد که تاکسی اینترنتی مزایای بیشتری نسبت به وضعیت سنتی دارد و امروزه بسیاری از کشورها نیز از این فناوری استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: راه اندازی تاکسی اینترنتی به هیچ عنوان در جزیره کیش ایجاد انحصار نخواهد کرد و اجباری برای نام نویسی تاکسی‌داران بخش خصوصی در تاکسی اینترنتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجوز تعدادی از این تاکسی‌ها مربوط به سازمان منطقه آزاد کیش است که در ابتدا این دسته از تاکسی داران ملزم به ‌نام نویسی شدند امااین، الزام نیز منتفی شد اظهارداشت: برای نام نویسی هیچ الزامی وجود ندارد و اگر امروز موضوع حضور تاکسی‌های اینترنتی در جزیره کیش مطرح شده به دلیل انبوه مطالبات مردمی است که معتقدند خدمات خوبی در بخش حمل و نقل دریافت نمی‌کنند.

پور علی در ادامه عدم پاسخگویی به تقاضای سفر، پاسخگویی با تاخیر، سرویس دهی در محدوده های انتخابی تاکسی داران ،عدم به‌روزرسانی امکانات از جمله عدم استفاده از تاکسی متر را از جمله مشکلات عنوان شده ازسوی ساکنان برشمردو گفت: این مطالبات مردمی زمینه ساز طرح ورود تاکسی اینترنتی بودکه با استقبال رسانه‌ ها و مردم مواجه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در بحث فرهنگ شهروندی،فرهنگ ترافیک و حمل و نقل وضعیت اگرچه تا ایده آل بودن فاصله دارد اما بد نیست و بر اساس آمار نه تنها نرخ تصادفات ما افزایش نداشته بلکه نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است. بنابراین بحث نظارت و آموزش را نیز باید پیگیری کنیم و در اولویت قرار دهیم.

پورعلی با اشاره به برخی درگیری‌های گزارش شده بین مسافران و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره کیش افزود: رفتارهای قانونمند در کیش نهادینه شده است اما باید نگران ناهنجاری‌ها نیز بود و در این میان برخی اتفاقات که استثنا هست برای فضای رسانه‌ای و مجازی جذاب بوده و تبدیل به سوژه خبری می‌شود در حالی که همین اتفاقات اگر در شهرهایی همچون تهران رخ بدهد اهمیت خبری ندارد. این رویکرد به دلیل پذیرش فرهنگ ترافیکی و شهروندی استثنایی کیش درکشور است.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان سخنان خود تاکید کرد: رانندگان تاکسی تا 10 آذر فرصت نام نویسی در سامانه تاکسی اینترنتی داشتند و پس از این تاریخ خودروهای شخصی بر اساس شرایطی که سازمان منطقه آزاد کیش اعلام می‌کند می‌توانند در این سامانه ‌نام نویسی کنند.

گفتنی است هدف سازمان منطقه آزاد کیش از ورود تاکسی های اینترنتی ایجاد فضای رقابتی برای بهبود ارائه خدمات به مردم است و نکته قابل توجه اینکه تاکسی اسنپ باید در راستای اساسنامه و با هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: