کد خبر: ۸۷۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۱۴۲
رئیس‌جمهور گفت: پیش از شروع محدودیت‌های کرونایی در حال ورود به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز بودیم و برخی از پیش‌بینی‌ها می‌گفت با همان روند شرایط بدتری پیش روی ما بودو با این اقدامات ما از کامل ۴۰۰ به کانال ۳۰۰ آمدیم.

پیش از شروع محدودیت‌های کرونایی در حال ورود به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز بودیم/ نباید به امید واکسنی که هنوز در اختیار ما نیست، پروتکل‌ها رها شود/ لزوم برخورد با افراد ناقض قرنطینهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در سایه این جلسات، مصوبات و جلسات کمیته‌ها که صدها جلسه داشتند و ستاد ملی کرونا که ۴۲۰ مصوبه در این مدت داشته به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم چرا که این مصوبات به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و اعلام شده ۸۵ درصد مصوبات عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: اقداماتی که از اوایل آبان ماه انجام گرفت بسیار مهم بود؛ اول برای ۴۳ شهرستان و بعد برای ۴۶ شهرستان و در اول آذر با این اعلام عمومی که انجام گرفت و اقدامات صورت گرفته بحمدالله کار بسیار خوبی انجام گرفته که نتیجه را وزرات بهداشت اعلام می‌کند. همه این آثار مثبت با همکاری مردم به وجود می‌آید. تا زمانی که مردم احساس کنند بیماری خطرناک است و باید به پروتکل‌ها عمل کنند، پیشرفت می‌کنیم. محدودیت‌هایی هم نیاز است که اعمال می‌کنیم. امیدواریم با همکاری مردم ما شاهد یک شرایط بسیار مناسب‌تری باشیم. ما در حال ورود به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز بودیم و برخی از پیش‌بینی‌ها می‌گفت با همان روند شرایط بدتری پیش روی ما بودو با این اقدامات ما از کامل ۴۰۰ به کانال ۳۰۰ آمدیم. 

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و نداشتن تجمع غیر ضروری اصولی هستند که باید در جامعه مد نظر باشد، افزود: اگر تجمع‌ها را داشته باشیم، بعد از مدتی به همان شرایط سخت باز می‌گردیم؛ بنابراین پروتکل‌‌ها باید ادامه پیدا کند حتی اگر واکسن با دز و کیفیت مناسب پیدا شود باید مراعات کرد و پروتکل‌ها اعمال شود.

رئیس جمهور ادامه داد: مدت زمانی طول می‌کشد تا واکسن اثر گذار باشد اما نمی‌دانیم چند درصد موثر است یا اینکه عوارض و آثار آن چیست، بنابراین نمی‌توانیم امیدوار باشیم به خاطر واکسنی که هنوز در اختیار قرار نگرفته پروتکل‌ها رها شود.

وی گفت: علاوه بر آن هرگاه واکسنی پیدا می‌شود به اندازه دوز مورد نیاز در دنیا تولید نمی‌شود بنابراین به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش پیدا کند در حالی‌که می‌دانیم هیچ واکسنی هم ۱۰۰ درصد مصونیت ایجاد نمی‌کند. همچنین نی‌دانیم این ویروس تغییر ژنتیکی انجام می‌دهد یا نمی‌‌دهد؛ اگر پیدا کند واکسن نیز باید تغییر کند. 

روحانی با بیان اینکه همچنان وظیفه ما است که پروتکل‌های بهداشتی را به همان صورتی که گفته می‌شود اجرایی و عملیاتی کنیم؛ خاطر نشان کرد:  بارها تاکید کردیم که باید تعداد آزمایش‌ها توسعه پیدا کند، این توسعه آغاز شده و به رقم ۱۰۰ هزار آزمایش در روز رسیده‌ایم. این اقدام به ما کمک می‌کند بیمار یابی را سریع‌تر انجام دهیم تا افراد کمتر گرفتار تخت بیمارستان شوند. 

وی تصریح کرد: افراد مبتلا باید دوره قرنطینه را طی کنند و با افرادی که قرنطینه را نقض می‌کنند باید برخورد شود. بسیار تاسف بار است که فرد مبتلا شده که آزمایشش مثبت است قرنطینه را ترک می‌کند و سوار قطار و هواپیما می‌شود. البته  تعدادی از این افراد شناسایی و بازگردانده شده‌اند. نسبت به اینگونه موارد نیاز به سخت گیری‌های است. اگر برای ما روشن شود باید افراد جریمه شوند. همچنین  افرادی که مرتبط با بیماران هستند هم باید مورد آزمایش و بررسی قرار گیرند.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: