کد خبر: ۸۷۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
تعداد بازدید: ۴۴۴
اولین سوالی که از محمود فکری بعد از دیدن ترکیب این چند هفته به ذهن می‌رسد این است که این همه احتیاط و محافظه‌کاری برای چیست؟

مورد عجیب فکری؛ استقلال و این همه احتیاطبه گزارش خبرداغ ،  اولین سوالی که از محمود فکری بعد از دیدن ترکیب این چند هفته به ذهن می‌رسد این است که این همه احتیاط و محافظه‌کاری برای چیست؟ در میان این همه تفکرات برای نباختن و ندادن نتیجه بازی آیا راهی هم برای بردن درنظرگرفته شده است؟

 

بازی با پیکان، استقلال را به یاد بازی با فولاد انداخت. حریفی با پرس سنگین و یک بازی بسته و بدون کوچکترین راه نفوذ. محمود فکری اما گویا از باخت هفته دوم درس نگرفته بود و باز هم نتوانست مقابل حریفی با این سبک بازی به پیروزی برسد. البته پیکان در مقایسه با فولاد کم‌زورتر از آن بود که بخواهد دروازه آبی‌ها را باز کند و به همین دلیل هر دو مربی به تساوی رضایت دادند. نگاهی به روند استقلال در این چند هفته نشان می‌دهد که مشکل نبردن آنها بیش از این که در تیم مقابل پیدا شود در تفکرات سرمربی این تیم است. فکری تیمی را تحت هدایت گرفته که یکی از خصوصیاتش تعداد زیاد هافبک‌‌هاست. سرمربی استقلال اما هر هفته در چیدن ترکیبش تا جایی که می‌تواند مدافع به میدان می‌فرستد! ترکیب استقلال 4 مدافع تخصصی دارد. جلوتر از مدافع راست و چپ دو مدافع دیگر دیده می‌شوند، میلیچ و غفوری. به این ترکیب باید هافبک‌ دفاعی‌ یعنی مسعود ریگی را هم اضافه کرد. از میان هافبک‌هایی که می‌توانند پشت خط حمله قرار بگیرند فکری به دفاعی‌ترین آنها یعنی رضاوند علاقمند است. علاقه او آنقدر زیاد است که حتی وقتی رضاوند مصدوم می‌شود تا جایی که امکان دارد او را در زمین نگه می‌دارد برای این که داریوش شجاعیان را هر چه دیرتر به زمین بیاورد. 

 

فکری وقتی با نزدیک شدن به پایان بازی هیچ راهی برای باز کردن دفاع لایه‌ای پیکان پیدا نکرده و یکی، دو بازیکن را هم به دلیل مصدومیت از دست داده باز هم از تفکراتش دست نمی‌کشد و دفاعی‌ترین گزینه‌های روی نیمکت را به میدان می‌فرستد. این در حالی است که بازیکنان شوتزنی مانند مهدی‌پور یا هافبک خلاقی مثل بابک مرادی شاید می‌توانستند گره بازی را باز کنند. سجاد آقایی و متین کریم‌زاده هم دیگر بازیکنان حاضر روی نیمکت بودند که فرصتی به آنها نرسید بخصوص کریم زاده که شاید سرعت بالایش در سمت چپ می توانست به کمک آبی ها بیاید.

 

ترکیب محتاطانه محمود فکری تا این‌جای فصل اگرچه بهترین شروع فصل استقلال حداقل در چند فصل اخیر را رقم زده اما در درازمدت نمی‌تواند این تیم را به جای خوبی برساند. استقلال برابر امثال پیکان و ماشین سازی وقتی با تقریبا ۷ بازیکن دفاعی روانه زمین می شود برابر مدعیانی مثل پرسپولیس و سپاهان قرار است چه کار کند؟

جام نیوز
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: