کد خبر: ۸۷۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
تعداد بازدید: ۱۸۴
فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا:
فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با بیان اینکه قبل از انقلاب در حوزه تجهیزات و شناورها کاملاً وابسته بودیم گفت: امروز هیچ وابستگی در این زمینه نداریم.

هیچ وابستگی در حوزه تأمین تجهیزات دریایی نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده در نشست با اصحاب رسانه در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی در رشت با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون مؤلفه‌های بسیار زیادی است، گفت: نیروهای مسلح و جانفشانی آنها که از دفاع مقدس دستآوردهای بزرگی برای نظام به ارمغان آوردند، یکی از این مولفه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس مأموریت‌های خود را به نحو احسن انجام داده و تاکنون در همه حوزه‌ها پیشرفت داشته است، افزود: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس همراه با سایر نیروهای مسلح به فرمان امام (ره) لبیک گفت.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا با بیان اینکه عملیات مروارید سلسله عملیات‌های متنوعی بود که در نهایت به هفتم آذر منتهی شد، بیان کرد: ۶۷ روز بعد از شروع جنگ تحمیلی، نیروی دریایی رژیم بعث عراق از بین رفت و حرفی برای گفتن تا پایان جنگ نداشت.

امیر دریادار دوم شعبانزاده با اشاره به اهداف عملیات مروارید، خاطرنشان کرد: نابودی دو سوم نیروی دریایی عراق، صیانت دریایی تا پایان جنگ، جلوگیری از صدور نفت عراق و قطع کامل خطوط مواصلاتی دشمن و نابودی سکوهای البکر و الامیه که شریان اقتصادی عراق محسوب می‌شدند، از اهداف عملیات مروارید بود.

او با تاکید بر اینکه در دوران جنگ تحمیلی استکبار جهانی در حوزه دریا به قصد از کار انداختن چرخه اقتصادی نظام وارد عمل شده بود، گفت: واردات و صادرات اقلام اساسی در دفاع مقدس به نحو احسن انجام شد و در آن دوران ۱۰ هزار کشتی تجاری توسط ناوهای نیروی دریایی اسکورت شدند و به مقاصد خود رسیدند و کمترین اصابت و آسیب را در این زمینه داشتیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا نیروی انسانی متعهد را مولفه‌ای مهم برشمرد و ادامه داد: نیروی انسانی آموزش دیده می‌تواند تجهیزات نیروهای مسلح را راهبری کند و این مهم با تأسیس دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر محقق شد که به پرورش و تربیت دانشجو می‌پردازد.

امیر دریادار دوم شعبانزاده با بیان اینکه بدنه نیروی دریایی ارتش در مرکز تخصص‌های باقرالعلوم (ع) آموزش می‌بینند، گفت: تربیت و تزکیه نیروها را در اولویت امور قرار داده‌ایم و به رزمنده پروری و تربیت کارکنانی که مؤمن و با اعتقاد هستند اهتمام داریم و سپس نسبت به آموزش‌های به روز شده متناسب با تهدیدها توجه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب در حوزه تجهیزات و شناورها کاملاً وابسته بودیم، تصریح کرد: هم اکنون در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که هیچ وابستگی در حوزه تأمین تجهیزات دریایی و شناورهای سطحی، زیرسطحی و غیره نداریم.

او با اشاره به اینکه در حوزه موشک‌هایی که از شناورها شلیک می‌شوند، هر روز در حوزه برد عملیاتی و دقت پیشرفت می‌کنیم، عنوان کرد: پهبادهایی با برد بالا و دقت زیاد در شناسایی، ساخته شده است و یگان‌های عملیاتی ویژه دریایی با توانمندی بالا فعالیت می‌کنند.

امیر دریادار دوم شعبانزاده با اشاره به اینکه تحقیق، مطالعات و طراحی‌های ما توسط جوانان این مرز و بوم انجام می‌شود و تماماً بومی است، گفت: نتیجه نیروی انسانی متعهد و تجهیزات بومی، بازدارندگی در حوزه دریا و اقیانوس‌ها برای کشور است و هم اکنون هفتادمین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی در حال گشت زنی و تأمین خطوط مواصلاتی نیروی دریایی و نفتکش کشور است‌.

وی افزود: نیروهای مسلح اولین نیرویی هستند که در حوادث طبیعی به کمک مردم می‌آیند و مردم یاری و حضور کنار آنها از وظایف ما است که در مواقع مختلف مانند کرونا به آن عمل کردیم و بیمارستان ولی‌عصر (عج) رشت، سومین بیمارستان معین بیماران کرونایی گیلان بود و هم اکنون نیز تمام مراکز درمانی ما در این رابطه آمادگی کامل برای خدمت رسانی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: