کد خبر: ۸۷۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
تعداد بازدید: ۲۴۴
رییس سازمان زندان‌ها:
رییس سازمان زندان‌ها با تاکید بر اینکه نقش آفرینی بسیج و بسیجیان در امر دستگیری و کمک به زندانیان، بسیار اثربخش است، گفت: به موجب دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه، بسیج می‌تواند به عنوان ریشه دارترین و مردمی‌ترین و دلسوزترین و امین‌ترین نهاد مردمی با سازمان زندان‌ها همکاری کند.

امروزه هجمه‌های دشمن متمرکز بر زندان و زندانیان است/ بسیج می‌تواند با سازمان زندان‌ها همکاری کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مراسم انعقاد تفاهم نامه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد امروز (سه شنبه) با حضور محمد مهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و فرمانده بسیج قوه قضاییه، جولایی رییس سازمان دیه کشور و سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

حاج محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: نهضت و انقلاب ما با حرکت و جوشش و خروش مردم آغاز شد، استمرار یافت و قطعا بقا و قوام این نهضت و انقلاب نیز با نقش آفرینی مردم و روحیه بسیجی ممکن خواهد بود.

وی تصریح کرد: دشمن متوجه این تاثیرگذاری و ارزش حضور مردم شده است لذا تمام تلاش خود را در جهت ایجاد گسست اجتماعی و فاصله انداختن بین عقول و قلوب مردم بکار بسته است.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: فاصله اجتماعی که امروز در شرایط کرونا توصیه می شود برای فصل کردن و جدایی بین عقل ها و فهم ها و اعتقادات نیست. فاصله می گیریم که از هم جدا نشویم. اما هجمه و تمرکز دشمن آن است که انسجام بین مردم ما و بین قلب ها و افکار ما از بین برود.

حاج محمدی تصریح کرد: مهرورزی و مهربانی و یارگیری برای اسلام و انقلاب پاتک مناسب برای این تک دشمن است.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه بسیجی همواره مدافع بوده، مدافع وطن، مدافع حرم و مدافع سلامت و امنیت اجتماعی مردم بوده است، گفت: بسیجی وقتی می‌بیند آتش توپخانه دشمن بر نقطه‌ای متمرکز شده در همانجا مستقر می‌شود و نقش آفرینی می‌کند؛ امروز نیز هجمه‌های دشمن متمرکز بر زندان و زندانیان است و دشمنان ما می‌خواهند به بهانه این موضوع چهره مشعشع نظام ما سیاه و تیره نشان بدهد.

وی ادامه داد: بسیجی همیشه در صحنه چالش ها وارد می شود و زندان یکی از آن صحنه‌ها است.

حاج محمدی تصریح کرد: امروز یکی از میدان‌های مبارزه برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، میدان مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و این همان چیزی است که آقای من و شما دل نگران آن است.

وی افزود: زندان محلی برای مأموریت و عملیات مشترک سازمان زندان‌ها و سازمان بسیج است و زندان محلی برای فعالیت های فرهنگی است.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: وقتی می گوییم بسیج مستضعفان این نکته را در نظر داشته باشیم که چه کسی می تواند ضعف و ناتوانی فکری، مالی و اعتقادی برخی از زندانیان را انکار کند و این استضعاف است که برخی آنها را به وادی بزهکاری کشیده شده اند.

وی در ادامه گفت: به موجب دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه، بسیج می‌تواند به عنوان ریشه دارترین و مردمی‌ترین و دلسوزترین و امین‌ترین نهاد مردمی با سازمان زندان‌ها همکاری کند.

رییس سازمان زندان‌ها بیان داشت: خدا رحمت کند شهید والامقام شهید لاجوردی را که می فرمود: مجرم تا قبل از زندان مجرم است بعد از ورود به زندان ما را به چشم یک انسان محتاج و منتظر و مستعد اصلاح و تربیت می بینیم و حتماً زندانیان عائله و خانواده نظام اسلامی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: حتماً خانواده زندانی تقصیری ندارد و باید مراقبت کرد آنها فاسد نشوند، آسیب نبینند، حتماً زند ان یک محیط اصلاح و تربیت است که اما (ره) فرمود: زندان مدرسه آموزش و تربیت اخلاقی است و آقا فرموده است: زندان باید به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شود و زنهار زنهار که کسی در زندان شما فاسد نشود.

حاج محمدی با ذکر خاطراتی از شهیدان چیت‌سازیان و طاهری در خصوص تلاش آن‌ها در راستای هدایت زندانیان، گفت: بسیج به فرموده آقا اهل جذب است لذا می تواند ما زندانبانان را در این ماموریت پرخطر و پرافتخار که همان جذب افراد و دستگیری از آنان است یاری کند.

عضو شورای عالی قوه قضائیه گفت: شهیدان چیت سازیان و سیاح طاهری پیام امام را درک کردند که برای کمک و دستگیری از زندانیان به زندان ها مراجعه می کردند چرا که امام (ره) فرمود: در زندان طوری رفتار کنید که زندانیان به اسلام علاقه مند شوند، به انقلاب علاقه مند شوند. باب رحمت گنهکاران را بهتر جذب می کند. ماموریت ما در زندانبانی این است و بسیج می تواند در قامت یک مددکار امین و دلسوز و افتخاری با ما سهیم و شریک شود. از بسیج حقوقدانان گرفته تا بسیج اصناف و بسیج جامعه پزشکی و بسیج محلات و ما امروز به موجب تفاهم نامه‌ای که منعقد کردیم مأموریت مشترک خود را با سازمان بسیج و اقشار مختلف بسیج در راستای کمک به بازاجتماعی کردن زندانیان آغاز می‌کنیم.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: از روح پرفتوح حاج قاسم سلیمانی مدد می‌گیریم وقتی در زندان‌ها متوجه علاقه و محبت زندانیان به آن شهید بزرگوار می شویم می فهمیم که او در حال دستگیری از این افراد است و حضور او زودتر از همه ما در زندان اتفاق افتاده است.

همچنین در این مراسم سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و فرمانده بسیج قوه قضاییه طی سخنانی اظهار داشت: مشارکت سازمان بسیج و اقشار مختلف بسیجیان در طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام و حرکتی مبارک است؛ ما در بسیج یاد گرفتیم که کاسب نباشیم بلکه برای ما فعل و عمل مهم باشد.

عمرانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: اخلاص سردار سلیمانی به همه مسئولان در کشور ما نشان داد که مردم ما به هر مسئولی که عاشقانه و مخلصانه در راستای تعالی نظام و کشور خدمت کند، عشق می‌ورزند.

فرمانده بسیج قوه قضاییه تصریح کرد: اگر ما مسئولان به اندازه ۲۰ درصد همانند سردار سلیمانی باشیم در دنیا و آخرت سعادتمند می‌گردیم.

همچنین در این مراسم سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی گفت: در نتیجه مشارکت سازمان بسیج در امر آزادسازی زندانیان غیرعمد از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۹۳ تن از هموطنان مان که به دلیل مسائل مالی در زندان بودند، آزاد شدند؛ همچنین هزار نفر نیز در هفته بسیج با مشارکت سازمان بسیج از زندان آزاد می‌شوند و این امر با همکاری مطلوب مجموعه دستگاه قضایی به ویژه سازمان زندان‌ها صورت گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: