کد خبر: ۸۷۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
تعداد بازدید: ۱۸۹
نیکزاد:
نائب‌رئیس مجلس تاکید کرد: حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی شود و ۴ هزار میلیارد تومان برای تامین یک میلیون تن قیر رایگان میان دستگاه های اجرایی توزیع می شود.

حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی‌شود/ ۴ هزار میلیارد تومان برای تامین یک میلیون تن قیر رایگان میان دستگاه های اجرایی توزیع می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی نیک‌زادثمرین در جمع خبرنگاران درباره قانون تامین قیر رایگان، گفت: نمایندگان در راستای اجرای عدالت اجتماعی طرحی با هدف توزیع قیر رایگان تدوین و تصویب کردند که در حال حاضر این طرح به قانون تبدیل شده و رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۹ با تلاش نمایندگان به قانون تبدیل شد که براساس آن یک میلیون تن قیر تا سقف ۴ هزار میلیارد تومان- و در صورتی که با این اعتبار تهیه یک میلیون تن محقق نشد، این اعتبار تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد- از سرجمع اعتبارات برای اهداف مورد نظر تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان این که ۵۰ درصد اعتبارات مذکور در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه‌های روستایی، راه‌های فرعی، بازآفرینی شهری در محلات تاریخی و سایت های مسکن مهر قرار می گیردف گفت: از اعتبارات مذکور ۲۱ درصد در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت روستاها، ۱۰ درصد در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای آسفالت شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر، ۵ درصد در اختیار سازمان نوسازی مدارس برای آسفالت محوطه مدارس، ۴ درصد در اختیار سازمان منابع طبیعی جهت مبارزه با ریزگردها و ۳ درصد در اختیار بسیج سازندگی برای آسفالت حیاط پایگاه های بسیج و پاسگاه های ناجا قرار می گیرند.

نماینده مردم اردبیل و نیر، نمین و سرعین ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، وزارت کشور، سازمان شهرداری ها، نوسازی مدارس، سازمان منابع طبیعی و بسیج سازندگی، برش استانی این طرح را ارائه می دهند تا از اعتبار مذکور، دستگاه های اجرایی قیر مورد نیاز را خریداری کند.

وی با اشاره به انتشار اخباری در مطبوعات درباره دغدغه های مطرح شده در حوزه تامین قیر رایگان، تصریح کرد: حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی شود، ما دنبال رانت و فساد نیستیم و ۴ هزار میلیارد تومان – در صورتی که این رقم کفاف نداد این رقم به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد- برای تامین یک میلیون تن قیر رایگان میان دستگاه های مذکور توزیع می شود.مدیران استانی باید با اعتبارات تخصیص داده شده قیر را تامین کرده و در پروژه های مربوط به عدالت اجتماعی در حوزه آسفالت کردن راه های روستایی، راه های عشایری، حیاط مدارس، حیاط پایگاه های بسیج و پاسگاه های انتظامی و حل مشکل ریزگردها هزینه کنند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه حواله قیر داده نمی شود، گفت: وزارت نفت با اخذ هزینه، قیر در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می دهد و این کار با توجه به فصل کاری تا تیرماه ۱۴۰۰ انجام می گیرد.وی تصویب طرح قیر رایگان را اقدام شایسته مجلس یازدهم است و از اعتبارات این محل نمی توان حقوق پرداخت کرد یا در محلی جز موارد ذکر شده، هزینه کرد و فقط دستگاه های اجرایی باید قیر خریداری کرده و در محل های تعیین شده مصرف کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: