کد خبر: ۸۷۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۲۸۴
عصر شنبه در هوای بارانی ورزشگاه آزادی، پرسپولیس نخستین پیروزی فصل جدیدش را به دست آورد تا به سرعت نشان بدهد امسال هم به چیزی کمتر از قهرمانی راضی نیست.
آیا پرسپولیس شانس اول قهرمانی است؟به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه همشهری: عصر شنبه در هوای بارانی ورزشگاه آزادی، پرسپولیس نخستین پیروزی فصل جدیدش را به دست آورد تا به سرعت نشان بدهد امسال هم به چیزی کمتر از قهرمانی راضی نیست. سرخپوشان در بازی اول با سایپا 2امتیاز مهم را از دست دادند، اما این بار کوتاه نیامدند و نفت آبادان را با شکست بدرقه کردند.

1- پرسپولیس به‌طور کلی نسبت به آنچه اوایل فصل از تیم‌ها انتظار داریم، بهتر و منظم‌تر کار می‌کند. این تیم در بازی با سایپا موقعیت‌های زیادی داشت که آنها را با بدشانسی و کم‌دقتی از دست داد. در نیمه اول مسابقه با نفت هم سرخپوشان خوب و زهردار بازی کردند. حرکات ترکیبی بازیکنان هم در دقایقی از این نیمه، جلب توجه می‌کرد؛ هرچند بیشتر نیمه دوم به اداره بازی و حفظ 3امتیاز در شرایط نامناسب جوی گذشت. دلیل هماهنگی خارج از معمول سرخ‌ها هم مشخص است؛ اینکه آنها با همین ترکیب چندین بازی آسیایی برگزار کردند و خریدهای جدید به‌خوبی در تیم جاافتادند.

2- آیا پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ بیستم است؟ هم‌اکنون هیچ دلیلی برای جوگیری وجود ندارد. 4امتیاز از 2بازی در تهران فقط با یک گل از روی نقطه پنالتی، هیچ نکته هیجان‌انگیزی ندارد. با این حال، پاسخ ما به این سؤال مثبت است و البته دلیلش بیشتر از آنکه به‌خود پرسپولیس مربوط شود، به رقبا ارتباط دارد. کادر فنی استقلال عوض شده و این تیم تنها با نخستین شکست نشان داد تا چه اندازه مستعد بحران است. در تراکتور و سپاهان هم سرمربیان جدید به‌کار گرفته شده‌اند و 2بازی اول آنها ثابت کرد منصوریان و نویدکیا در برخی موارد مشغول آزمون و خطا هستند؛ بنابراین پرسپولیس به‌صورت بالقوه یک گام به جام نزدیک‌تر است؛ مگر اینکه در گذر زمان شرایط سرخ‌ها دستخوش تغییرات ناخوشایند شود. البته در این میان حضور مدعیان در سایه مثل فولاد را هم نباید نادیده گرفت.

3- حالا دیگر حرف زدن از بحران خط حمله پرسپولیس تکراری است. همه‌‌چیزهایی را که قبل از این بازی و بعد از مسابقه اول نوشتیم، باز می‌توانیم همین جا تکرار کنیم. سرخپوشان توپ را در اختیار دارند، موقعیت هم می‌سازند، اما جای یک «قاتل» بی‌رحم در محوطه جریمه خالی است. محرومیت عیسی آل‌کثیر اتفاق ناگواری بود و باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات هم نتوانست این خلأ را پر کند. خط آتش پرسپولیس تشنه سورپرایز است؛ یک چهره جدید که کسی رویش حساب نمی‌کرد. آیا چنین برگ برنده‌ای رو خواهد شد؟

4- امید عالیشاه بی‌نهایت بدشانس است. بهترین‌های پرسپولیس در این سال‌ها در پست او ظهور کرده‌اند؛ از وحید امیری و مهدی ترابی تا همین احسان پهلوان که واقعا مؤثر بازی می‌کند و به‌نظر می‌رسد فوتبالش در چند سال گذشته حرام شده بود. حتی آن طرف هم با اینکه بشار رسن در بازی با نفت حضور نداشت، سیامک نعمتی عملکرد خوبی ارائه کرد. اینطور که مشخص است عالیشاه حالا حالاها باید بیرون بنشیند و اعتراض کند.
5- یحیی گل‌محمدی همچنان عادتش در مورد کم و دیر تعویض کردن را تکرار می‌کند. در مسابقه با نفت آبادان او 2تعویض از 5تعویض ممکن را انجام داد که طی آنها 17دقیقه به علی شجاعی و 2دقیقه به آرمان رمضانی بازی رسید. به این ترتیب، به‌نظر می‌رسد امثال آریا برزگر، محمد شریفی و حتی مهدی مهدی‌خانی حالا حالاها باید منتظر بازی کردن بمانند.

این استراحت برای چیست؟

مسابقات لیگ برتر ایران همچنان با 2تایم استراحت در دقایق 30 و 75 برگزار می‌شود که این موضوع انتقادات زیادی را از سوی کارشناسان به همراه داشته است. خیلی‌ها معتقدند درحالی‌که دیگر خبری از گرما نیست، دلیلی ندارد قوانین مربوط به cooling break در جریان مسابقات اجرا شود اما توجیه سازمان لیگ این است که طبق تعریف IFAB 2نوع وقت استراحت در جریان بازی‌ها وجود دارد؛ اول cooling break که مربوط به زمان گرما و رطوبت بوده و زمان آن بین 90ثانیه تا 3دقیقه است. و دوم drinks break که برای رفع کمبود آب در بدن اعمال می‌شود و حداکثر زمان آن یک‌دقیقه است. همین موضوع نشان می‌دهد زمان استراحتی که در بازی‌های لیگ ایران گرفته می‌شود نه از نوع اول است و نه از نوع دوم!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: