کد خبر: ۸۷۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
تعداد بازدید: ۳۱۱
برخی از ونزوئلایی‌های خسته از کمبود سوخت به سرقت نفت و تجهیزات پالایشگاه‌های دولتی و تولید خانگی بنزین روی آورده‌اند

مردم ونزوئلا به تولید بنزین خانگی روی آوردند!به گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ برخی از ونزوئلایی‌های خسته از کمبود سوخت به سرقت نفت و تجهیزات پالایشگاه‌های دولتی و تولید خانگی بنزین روی آورده‌اند.

ونزوئلایی‌ها که روزگاری به لطف یارانه‌های دولتی از بنزین کاملاً رایگان بهره می‌بردند، این روزها ناگزیرند برای خرید بنزین ساعت‌ها و روزها در صف‌های طولانی سپری کنند. دارنده بزرگترین ذخایر نفتی اثبات شده در جهان، تحت فشار تحریم‌های ایالات متحده و سوء مدیریت شرکت ملی نفت این کشور توسط دولت نیکلاس مادورو مدت‌هاست که همزمان با سیر نزولی تولید نفت با مشکل کمبود بنزین مواجه شده است.

 

یک شهروند ساکن کاراکاس خودروی خود را که بنزینش تمام شده، هل می‌دهد - کپی رایت AP Photo

در چنین شرایطی، خبرگزاری رویترز گزارش داده که برخی از مردم خسته از صف‌های طولانی بنزین به دزدی نفت از خط لوله‌های دولتی روی آورده‌اند. آنها همزمان برخی تجهیزات پالایشگاه‌های دولتی را نیز به کمترین قیمت از کارگران شاغل در این واحدها خریداری ‌می‌کنند؛ کارگرانی که حقوق ماهانه آنها به چند دلار رسیده، در برابر دزدی تجهیزات نیز مقاومتی ندارند.

بدین ترتیب تولید خانگی بنزین و استقرار واحدهای کوچک تقطیر نفت در روستاها به کسب و کار برخی ونزوئلایی بدل شده است. به عنوان نمونه داگلنیس موریلو، ساکن شهر مریدا، با انتشار ویدیویی در توییتر مدعی پالایش خانگی بنزین شده است.

با وجود هشدار کارشناسان نسبت به خطرات این کار و صدمات زیست محیطی سوختن ناقص بنزین، امثال آقای مریدا به فعالیت پرسود خود ادامه می‌دهند. البته هستند مشتریانی که در شبکه‌های اجتماعی از کیفیت پایین این بنزین‌ها و صدمه بالای آن به موتور خودروها گلایه ‌می‌کنند.

با این حال، صف‌های بی‌انتهای بنزین و قیمت گزاف آن در بازار سیاه، بازار بنزین‌های خانگی را همچنان پر رونق نگاه داشته است.

کمبود بنزین در ونزوئلا با ارسال محموله‌های بنزین توسط ایران که با وجود فشارهای تحریم ایالات متحده انجام شد، به طور موقت برطرف می‌شود و هنوز علاج جدی برای آن پیدا نشده است. ایران از ماه آوریل تا کنون پنج تانکر حامل بنزین به ونزوئلا ارسال کرده است. البته آمریکا بر پایه ادعای نقض تحریم‌های این کشور، ناخدای این شناورها را تحریم کرده است ولی ایران و ونزوئلا تاکید دارند که به روابط تجاری برد-برد خود ادامه خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: