کد خبر: ۸۶۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
تعداد بازدید: ۱۵۳
نادران تصریح کرد: رئیس جمهور و وزرا! این مجلس ولو به صورت مجازی هم تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد. او گفت: دوگانگی‌‌هایی را دولت آغاز کرده است و موضوع تحریم و غیر تحریم را دوباره در آستانه انتخابات کلید می‌زنند. مسئله، عرضه داشتن و بی‌عرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره. معلوم است که کسی تحریم را نمی‌پذیرد. عضو کمیسیون برنامه اظهار کرد: موضوع این است که تحریم‌ها را ذلیلانه بردارند یا عزتمدارانه؛ همه دعوای ما بر سر این نقطه است.

نادران: دولت در آستانه انتخابات، موضوع تحریم و غیر تحریم را دوباره کلید زده / مسئله، عرضه داشتن و بی‌عرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره/ موضوع این است که تحریم‌ها را ذلیلانه بردارند یا عزتمدارانهبه گزارش خبرداغ ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این مجلس ولو به صورت مجازی هم تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد.

الیاس نادران عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی گفت: نقل شده که رئیس جمهور بیان کرده‌اند که مجلس باید ۲ هفته تعطیل شود.

او ادامه داد: اصل ۵۷ بر تفکیک قوا اشاره دارد و اصل ۷۹ می‌گوید اعلام شرایط اضطراری اعلامی دولت باید با تصویب مجلس باشد. در نتیجه هر تصمیم چه از ستاد ملی مقابله با کرونای دولتی که مجلس هیچ سهم و نقشی در آن ندارد، چه در نهادهای دیگر باید با نظر مجلس باشد.

نادران تصریح کرد: رئیس جمهور و وزرا! این مجلس ولو به صورت مجازی هم تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد.

او گفت: دوگانگی‌‌هایی را دولت آغاز کرده است و موضوع تحریم و غیر تحریم را دوباره در آستانه انتخابات کلید می‌زنند. مسئله، عرضه داشتن و بی‌عرضگی است نه پذیرش تحریم یا قبول مذاکره. معلوم است که کسی تحریم را نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون برنامه اظهار کرد: موضوع این است که تحریم‌ها را ذلیلانه بردارند یا عزتمدارانه؛ همه دعوای ما بر سر این نقطه است.

نادران هشدار داد: اگر دولت از مصوبات مجلس عدول کند و بودجه را تاریخ مقررش تقدیم نکند، تخلف کرده است و انتظار داریم مجلس با این مسئله برخورد کند.

در ادامه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس و رئیس صحن گفت: ضمن تأکید بر مطالب آقای نادران؛ قطعاً مجلس در محدودیت‌های کرونایی فعال است و جلسه خواهد داشت. نوع و شکل برگزاری جلسات را به همکاران اعلام خواهیم کرد.

او افزود: این تذکر قانون اساسی دیروز هم اعلام شد و در شرایط اضطراری به صراحت قانون اساسی باید مجلس در این مسئله وارد شود و در ستاد مقابله با کرونا هم لازم است نمایندگان حاضر باشند تا گفته‌های مجلس هم مد نظر قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: