کد خبر: ۸۶۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
تعداد بازدید: ۱۸۶
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: موضوع قوه قضائیه هوشمند را جزء محور‌های تحولی در دستگاه قضایی قرار دادیم.

قوه قضائیه هوشمند جزء محور‌های تحولی در دستگاه قضایی استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی، با قدردانی از کسانی که با تلاش مجاهدانه در راه اندازی دادرسی الکترونیک در سراسر کشور نقش داشته‌اند، گفت: قوه قضاییه هوشمند جزو محور‌های تحولی در دستگاه قضایی است. البته اقداماتی از قبل انجام شده بود؛ اما کافی نیست و لازم است در جهت دادگاه‌های برخط و هوشمندسازی همه بخش‌هایی که امکان هوشمندسازی آن وجود دارد، اقدام شود.

رئیس قوه قضائیه استعلامات را امر مهمی در قوه قضاییه دانست و تاکید کرد: قاضی باید دسترسی به اطلاعات پیدا کند و تشکیل بانک اطلاعاتی به گونه‌ای که قاضی بتواند به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کند یک ضرورت است.

رئیسی بیان داشت: مسئله استعلامات از مسائل بسیار مهم دستگاه قضایی است؛ قاضی باید بتواند دسترسی به اطلاعات پیدا کند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید گام‌هایی برداشته شود برای ذخیره‌سازی اطلاعات انبوه که بتواند برای قاضی و مسئول کشف جرم قابل دست یابی باشد.

رئیسی با بیان اینکه امکان ارتباط با همه بخش‌هایی که دارای بانک‌های اطلاعاتی هستند ضرورت است، گفت: ما اگر به بخش‌های مختلف نگاه کنیم اقدامات خوبی انجام شده؛ اما دولت الکترونیک آنطور که در قانون پیش‌بینی شده و آن درصدی از موفقیت که باید داشته باشیم، نداریم و این به خاطر ارتباط نداشتن با بخش‌هایی است که دارای اطلاعات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: