کد خبر: ۸۶۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
تعداد بازدید: ۳۸۵
رییس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت: افراد در سنین مختلف به خصوص بیماران کرونایی هر گونه احساس ناراحتی در قفسه سینه را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

بیماران کرونایی هرگونه احساس ناراحتی در قفسه سینه را جدی بگیرندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ،دکتر ناصر صفایی روز یکشنبه افزود: افراد با بروز هرگونه احساس سنگینی، درد، فشار، گرفتگی، تنگی نفس فعالیتی یا در حالت استراحت ، افزایش یا کاهش قابل توجه ضربان قلبی یا فشار خون نسبت به قبل، ضعف و بی حالی غیر قابل توجیه به خصوص در افراد مسن که حتی سابقه بیماری قلبی نداشته باشند، باید به پزشک مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه علایم بیماری در مبتلایان به کرونا بسیار متنوع است در صورت بروز هر گونه تغییر وضعیتی که به آن اشاره شد برای تشخیص قطعی به پزشک متخصص مراجعه کنند.
دکتر صفایی ادامه داد: طی هفته گذشته سه بیمار در سنین ۳۲، ۴۲ و ۴۸ سال بدون سابقه ناراحتی قلبی و به علت دردهای شدید مقاوم به درمان به اورژانس بیمارستان شهید مدنی مراجعه کردند که در بررسی های تخصصی مشخص شد این افراد دچار سکته قلبی وسیع شده اند.
وی گفت: این افراد به خاطر بیماری کرونا دچار سکته قلبی به دلیل لخته در عروق کرونا شده بودند که تحت آنژیو پلاستی وسیع قرار گرفتند.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق از بیماران درخواست کرد: مبتلایان به کرونا قبل از اینکه بد حال شوند با مشاهده هر گونه علایمی که اشاره شد بلافاصله به اورژانس بیمارستان شهید مدنی و یا به پزشک متخصص قلب مراجعه کنند تا با اقدامات به موقع از ضایعه سکته قلبی که قدرت انقباضی قلب را به شدت دچار مشکل می کند جلوگیری شود.
وی همچنین از بیماران قلبی خواست توصیه های وزارت بهداشت در خصوص مراعات بهداشت فردی و استرلیزه را جدی بگیرند و کسانی که سابقه فامیلی بیماری قلبی دارند، اگر دچار درد سینه مشکوک هستند، در سریعترین زمان با پزشک متخصص یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و راهنمایی دریافت کنند.
دکتر صفایی تاکید کرد: بیماری قلبی گاه نمادها و علائم بالینی مبهمی دارد و در صورت عدم مراجعه به پزشک می تواند جان بیمار را به خطر بیاندازد و حتی منجر به مرگ فرد شود.
وی افزود: افراد با سنین بالا ، دارای آسیب های بدنی، سیستم ایمنی ضعیف و نارسایی قلبی در این ایام باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند، زیرا بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.
رییس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز ادامه داد: این افراد باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را مراعات کنند و از کسانی که نشانه های بیماری حتی در حد سرماخوردگی دارند، دور باشند و مایعات زیاد مصرف کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: