کد خبر: ۸۶۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
تعداد بازدید: ۲۳۷
اسمش را بگذاریم زیاده‌خواهی ایرانی یا آرزومندی فرقی ندارد، برای ما دو دقیقه و پنج دقیقه بازی کردن مهدی طارمی کافی نیست.

زیاده‌خواهی یا آرزومندی؟ مهدی باید باشه!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه ایران ورزشی: اسمش را بگذاریم زیاده‌خواهی ایرانی یا آرزومندی فرقی ندارد، برای ما دو دقیقه و پنج دقیقه بازی کردن مهدی طارمی کافی نیست. ما عادت داریم اینجور تعویض‌ها را برای تلف کردن وقت یا عادت دادن بازیکنان جوان به حال و هوای یک لیگ بالاتر ترجمه کنیم. مهدی طارمی 28ساله است، جوان تازه‌کار نیست، سابقه بازی در جام‌جهانی را دارد و البته فصل قبل هم در لیگ پرتغال تا مرز فتح عنوان آقای گلی رفت و تنها به‌خاطر دقایق بیشتری که بازی کرده بود این عنوان را از دست داد و موضوع آشنا شدن با فضای لیگ هم منتفی است، پس چرا به او فرصت بیشتری برای اثبات کیفیت خود نمی‌دهند؟ بسیاری از ایرانیان در فضای مجازی به باشگاه و سرمربی این تیم «سرجیو کونسیسیو» فشار وارد می‌کنند که به او بازی بدهد.

کامنت گذاشتن و جریان‌سازی در فضای مجازی امتداد همان شیوه ایرانی برخی هواداران روی سکوهاست؛ همان شعار «برانکو یادت باشه، مهدی باید باشه» وقتی سرمربی قرمزها او را به‌واسطه یک بی‌وفایی و ترک باشگاه و رفتن به ترکیه نیمکت‌نشین کرده بود؛ روشی که بارها در مورد بازیکنان مختلف جواب داده است. سرمربی چقدر می‌تواند زیر این فشارها تاب بیاورد و دشمن و مخالف برای خودش بخرد؟ خیلی وقت‌ها مربیان ایرانی کوتاه می‌آیند و هوادار پیروز می‌شود.

بارها دیده‌ایم این شیوه باعث شده بازیکن بی‌کیفیت، بی‌انضباط و ناآماده فرصت بازی کردن پیدا کند، آن هم تنها به‌دلیل محبوبیت روی سکوها! مهدی طارمی اما بازیکن خوب و باکیفیتی است و در پورتو منظم تمریناتش را دنبال می‌کند. سرمربی این تیم در پاسخ به این فشارها و نقدها برای عدم استفاده از او گفته است: «طارمی احتمالاً یکی از پراستفاده‌ترین بازیکنان ما خواهد بود. او مثل خیلی از بازیکنان دیگر هنوز در ترکیب اصلی به میدان نرفته است. علاوه بر این، تحت تأثیر و خواسته هواداران از بازیکنان تیمم استفاده نمی‌کنم بلکه شانس بازی نصیب کسی می‌شود که شایستگی داشته باشد؛ اینجا ما کارها را به این روش انجام می‌دهیم.»

حضور مهدی طارمی در ترکیب پورتو سود اقتصادی مثل افزایش فروش پیراهن باشگاه در ایران ندارد، روی افزایش درآمد ناشی از حق پخش بازی‌های این تیم اثری ندارد، بلیتی فروخته نمی‌شود و تماشاگری به ورزشگاه نمی‌آید و... اما حتماً می‌تواند در افزایش تعداد فالوئر منافعی داشته باشد، آیا این موضوع برای متقاعد کردن کونسیسیو، سرمربی تیم کفایت می‌کند که او را بازی دهد؟

واقعیت این است که ما دوست داریم مهدی بازی کند، گل بزند، بدرخشد و راه برای پیوستن به تیم‌های بزرگتر باز کند و مدیران پرتغالی بازیکنان بیشتری از ایران را به خدمت بگیرند، اما هیچ مربی آنقدر دیوانه نیست که به بازیکنان بی‌کیفیت میدان بدهد اما ستاره تیمش را مدت‌های طولانی روی نیمکت بنشاند. کونسیسیو بیش از طارمی، موقعیت و موفقیت خودش را دوست دارد و اگر مطمئن باشد طارمی می‌تواند تیم را نجات دهد حتماً به او فرصت بازی کردن می‌دهد. نسخه پیچیدن از ایران برای سرمربی پورتو بی‌انصافی است، حتی اگر پشت آن خیرخواهی وطنی وجود داشته باشد. کونسیسیو هر روز طارمی و مهاجمان دیگر این تیم را در تمرینات می‌بینید و پسر بوشهری فوتبال ایران باید روی زمین تمرکز کند؛ نجات‌دهنده او خودش است نه کامنت‌گذاران در فضای مجازی!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: