کد خبر: ۸۶۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۳۹۳
دادستان عمومی و انقلاب نایین از کشف دفینه و مجسمه تاریخی دارای قدمت حدود ۵۰۰۰ سال در حوزه قضایی نایین خبر داد.

کشف مجسمه تاریخی ۵ هزار ساله در نایین / متهم: مجسمه مذکور را بدون حفاری پیدا کرده امدادستان عمومی و انقلاب نایین از کشف دفینه و مجسمه تاریخی دارای قدمت حدود ۵۰۰۰ سال در حوزه قضایی نایین خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، مهدی طارمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین از کشف دفینه و مجسمه تاریخی دارای قدمت حدود ۵۰۰۰ سال در حوزه قضایی نایین خبر داد و گفت: برابر گزارش پلیس آگاهی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین، مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید شرافت به یکی از سرنشینان اتوبوس بندرعباس-تهران مشکوک و پس از هماهنگی با مقام قضایی و بازرسی مشارالیه، مجسمه‌ای سنگی دارای قدمت تاریخی و فرهنگی را کشف کردند.

وی افزود: در استعلام به عمل آمده از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، قدمت آن بالغ بر ۵۰۰۰ سال تخمین زده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب نایین خاطرنشان ساخت: در همین راستا متهم که ادعا کرده مجسمه مذکور را بدون حفاری پیدا کرده، با صدور قرار وثیقه راهی زندان و تحقیقات جهت دستیابی به عوامل احتمالی حفاری و خروج دفینه از محل اصلی خود ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: