کد خبر: ۸۶۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۲۱۹
خوشحالی همیشگی عیسی آل کثیر که هیچ وقت در ایران حتی توجه طرفداران را جلب نکرده بود، در آسیا دردسری بزرگ را برای او و تیمش به وجود آورده است.

آل کثیر چقدر برای تبرئه شانس دارد؟به گزارش خبرداغ ،  خوشحالی همیشگی عیسی آل کثیر که هیچ وقت در ایران حتی توجه طرفداران را جلب نکرده بود، در آسیا دردسری بزرگ را برای او و تیمش به وجود آورده است. او در حالی به خاطر انجام این شادی پس از گل در مقابل پاختاکور شش ماه از فعالیت حرفه ای محروم شد که حتی در همان تورنمنت و بازی قبلی برابر الشارجه هم این حرکت را انجام داد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمی در این خصوص نگرفت.

 

آنطور که در گراندز حکم عیسی آل کثیر آمده بود، «شکایت یک فرد» سبب شد تا پرونده به کمیته انضباطی ای اف سی برود و با اتهام «حرکت نژادپرستانه» او به کمترین میزان مجازات محکوم شود. اگرچه توجه ها به شش ماه محرومیت معطوف شده اما آل کثیر 10 هزار دلار نیز باید بابت این حکم پرداخت کند که معادل 300 میلیون تومان است؛ رقمی قابل توجه برای یک فوتبالیست ایرانی که البته مشخص نیست باشگاه باید آن را بپردازد یا آل کثیر.

 

نکته جالب درباره پرونده عیسی آل کثیر، نظرات ضد و نقیضی است که حقوق دان ها در این باره می‌دهند. بسیاری از آن ها معتقد بودند که عذرخواهی آل کثیر در خصوص شادی پس از گل، می‌تواند در روند پرونده تاثیرگذار باشد و به تبرئه او یاری برساند. از طرف دیگر حقوق دان های ورزشی نیز هستند که با این موضوع مخالفت دارند و معتقدند که عذرخواهی آل کثیر «قبول نیت نژادپرستانه» در انجام این شادی گل است و باتوجه به این که ای اف سی حداقل محرومیت را برایش در نظر گرفته، اثرگذار نخواهد بود. جالب این که مدیرحقوقی جدید پرسپولیس هم جزو دسته دوم است.

 

با این حال اما خبری که امروز در فضای رسانه ای انتشار یافت، پرسپولیسی ها را امیدوار کرده است. نواف الاسیوی خبرنگار مشهوری سعودی در گفتگوی رادیویی که داشته، گفته که «آل کثیر تبرئه خواهد شد و ای اف سی این حکم را به زودی اعلام خواهد کرد». این در حالی است که البته خبرنگاران سعودی در این مدت اخبار ضد و نقیض بسیاری را منتشر کرده اند و چندان نمی‌توان اعتبار زیادی را برایشان قائل بود.

 

قرار است امشب هم جلسه ای در باشگاه پرسپولیس برای هماهنگی بیشتر در اردوی سرخ ها برگزار شود؛ عیسی آل کثیر، سعید آقایی، ابراهیم شکوری و امیر ساعد در این جلسه حضور خواهند شد تا مواضع را برای جلسه فردا صبح هماهنگ و در واقع یک دادگاه تمرینی را برگزار کنند.

 

اکنون حدود 12 ساعت تا برگزاری جلسه آنلاین استیناف خواهی در پرونده عیسی آل کثیر باقی مانده و پرسپولیسی‌ها امیدوارند همانطور که در پرونده النصر به پیروزی رسیدند، این بار هم برنده ماجرا شوند و مهاجم خود را علاوه بر فینال لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ برتر هم همراه داشته باشند.

 

نکته مهم این که مخالفت ای اف سی با استیناف خواهی سرخ ها، ممکن است حتی فهرست پرسپولیس را دستخوش تغییر کند چرا که فعلا آل کثیر تا فروردین 1400 از حضور در میادین محروم خواهد بود و شاید نیاز قرمزها به خرید لیگ برتری، شرایط را تغییر بدهد؛ به هر حال فردا ساعت 9 آغاز جلسه ای است بسیار تاثیرگذار برای باشگاه سرخپوش پایتخت.

ورزش سه 

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: