کد خبر: ۸۶۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۲۲۴
رئیس جمهور در ادامه گفت: اساس حکومت پیامبر نرم خویی و مهربانی و مشورت بود، کسانی که به دنبال ترور و خشونت هستند، پیامبر را نمی‌شناسند.

کسانی که به دانشگاه حمله می‌کنند، نماینده دنیای اسلام نیستندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت طی سخنانی با اشاره به سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) طی سخنانی گفت: با فرارسیدن این ایام مردم ما بیش از گذشته به یاد اخلاق و رفتار پیامبر(ص) و شیوه و مکتب امام صادق(ع) که اساس حکومت ایشان بود، بودند. اساس و شیوه‌ای که قرآن می‌گوید برمبنای اخلاق، نرم‌خویی، مهربانی با مردم، تواضع و حتی دعا برای افرادی از امت که دچار خطا بودند، حکومت ایشان بنا شد.

وی ادامه داد: این نکته مهمی است که خداوند اساس جاذبه پیامبر اسلام را اخلاق نیکوی او می‌داند، خداوند در آیه‌ای از قرآن به پیامبر می‌گوید که اهل گذشت باش و از آن‌ها در گذر، از خداوند برای آنها طلب آمرزش کن و در کارها با آنها مشورت کن. این آیه شریفه به ما نشان می‌دهد که شیوه حکومت در اسلام چیست، آن‌هایی که نسبت به پیامبر اسلام جملات ناصحیح به کار می‌برند یا به ایشان نسبت ناروا می‌دهند با اخلاق و شیوه رسول گرامی اسلام(ص) آشنا نیستند.

روحانی در ادامه اظهار داشت: امروز اگر در جهان اسلام شاهد این هستیم که برخی به دنبال ترور، حمله به اماکن دینی و مقدس دیگران یا حمله به دانشگاه است، اخیرا شاهد حوادث عجیبی هستیم. به‌ویژه حمله اخیر به یک دانشگاه، این‌ها نماینده دنیای اسلام نیستند و شناخت درستی از رسول خدا(ص) ندارند، البته آن‌هایی که اهانت کردند کار غلطی کردند اما این رفتارها هم نماینده جهان اسلام نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: