کد خبر: ۸۶۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۲۷۱
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه صحبت‌های اخیر آقای قالیباف پیام وحدت و انسجام را به جامعه منتقل نکرد و به نظر می‌رسد آقای قالیباف بیشتر دغدغه‌اش این بود که تندروها را مخاطب قرار دهد و می‌خواهد حمایت آنها را همچنان داشته باشند و در حال دلجویی از تندروها بود.

قالیباف به دنبال این است که حمایت تندروها را داشته باشد/ آنها که سنگ ولایتمداری را به سینه می‌زنند، به سخنان اخیر رهبری بی‌توجهی کردند/ نمایندگان به جای شوآف از طریق قانونی کارشان را پیگیری کنندبه گزارش خبرداغ، جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند مخالفان دولت فرق بین نقد و هتاکی را بدانند؛ اما رئیس مجلس در سخنانی گفت که نمایندگان انتقاداشان را نسبت به دولت در سینه نگه می‌دارند، عنوان کرد: آقای قالیباف چه در جریان رقابت‌های انتخاباتی و چه بعد از شروع به کار پارلمان جدید، روی چند نقطه تاکید دارد و معتقدم گمان می‌کند گفتمانش را  باید بر اساس این‌ها بنا بگذارد.

این فعال سیاسی یادآور شد: قالیباف در گذشته گفتمانش بر اساس ۹۶ درصد در مقابل ۴ درصد  بود، اما در حال حاضر و در دوره جدید گویا تاکیدش روی القای ناکارآمدی دولت است و قصد دارد این‌ را در جامعه جا بیاندازد که او با کمک مجلس جدید می‌خواهد در این مدت باقی مانده از دولت مسائل را سر و سامان بدهد و مشکلات کشور را حل کند.

وی تاکید کرد: مسیری که قالیباف روی آن حرکت می‌کند، در واقع می‌خواهد نشان دهد دولت ناکارآمد است و نمی‌تواند کاری انجام دهد قالیباف می‌خواهد بیان کند دولت ضعیف است و مشکل اساسی کشور ضعف دولت است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس بارها این مطلب را (ناکارآمدی دولت) را بیان کرده است، او در سفر به استان‌ها و بازدید میدانی که اسمش را نظارت میدانی گذاشته است به دفعات عنوان کرده که می‌خواهد تکانی به مشکلات بدهد و آنها را حل کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که رئیس مجلس در کنار توهین نمایندگان به دولت خودش هم این موضعگیری را در مقابل دولت داشته است، بیان کرد: قالیباف از روزی که کارش را در مجلس آغاز کرده از هر فرصتی برای این که نشان دهد گفته‌هایش درست است (ناکارآمدی دولت)  استفاده کرده، او در نطق‌های پیش از دستور عمدتاً بر این مسئله تاکید داشته است حتی در سفر به استان‌ها نیز این مسائل را گفته حال یا با اشاره و یا به صورت صریح راجع به این موضوعات حرف زده و این گفتمان را ترویج کرده است.

وی ادامه داد: معتقدم کار از این‌که آقای قالیباف بخواهد ناکارآمدی دولت را حل کند، گذشته است و به نظرم متوجه نیست دارد به جای اینکه به دولت کمک کند و ضعف.های دولت را ترمیم کند خودش به سمتی رفته  است که ناخودآگاه القاء ناکارآمدی دولت را نشان می‌دهد و این چیزی است که می‌تواند در این مدت باقی مانده از دولت هم باعث تشدید اختلافات با دولت شود و هم اینکه القا می‌کند که دولت ناکارآمد  است.

میرزایی افزود: این رفتارهای غیرمستقیم اقتدار دولت را زیر سوال می‌برد و با روان جامعه بازی می‌کند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس در هفته مجلس گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که به مناسبت هفته مجلس به صورت ویدیو کنفرانس با مجلسیان  در حدود ۲۰ روز بعد از افتتاحیه مجلس  جدید با آنان داشتند، بسیار صریح نمایندگان را مخاطب قرار داد و تاکید داشتند در رفتارشان در ارتباط با دولت جانب عقل و انصاف را رعایت و تندروی و تخریب نکنند و به سمت کمک به دولت بروند، ایشان در چند موضوع صراحتاً مجلس را نهی کردند.

نماینده ایلام در مجلس دهم بیان کرد: مشاهده کردیم بعد از صحبت‌ها و فرمایشات رهبری هم آقای قالیباف آن رویکرد قبلی را ادامه داد و هم  برخی نمایندگان به جای اینکه در رفتارشان بازنگری کنند و به سمت تعامل با دولت بروند، کارهای دیگری کردند.

وی با بیان این‌که نمایندگان با جای شوآف از طریق قانونی باید کارشان را پیگیری کنند، گفت: مثلا اگر می‌خواهند وزیر را استیضاح کنند نیازی به این همه سروصدا ندارد، طبق قانون باید طرح سوال مطرح شود، اگر نمایندگان قانع نشدند و آن وزیر تغییر موضع نداد و اصلاح صورت نگرفت، مسئله استیضاح را مطرح کنید، دیگر نیازی به این همه تخریب و حمله نیست.

میرزایی با بیان این‌که مشاهده می‌کنیم که حتی بعد از سخنان رهبری نمایندگان راه را  اشتباهی رفتند، عنوان کرد: مشاهده کردیم‌ در یک موضوعی که رئیس.جمهور از منظر تاریخی به صدر اسلام اشاره‌ای داشت این را بهانه کردند و شروع کردند به تخریب وی و کار به جایی رسید که رهبری در دیداری که با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتند، صراحتاً به نمایندگان گفتند این کارها را انجام ندهند، حتی فرمودند این کار گناه است، اما بعد از آن مشاهده کردیم باز هم برخی موضع‌گیری‌هایی داشتند و حتی موضع آقای قالیباف غیر منطقی و ناپخته بود.

وی خاطرنشان کرد: مشاهده کردیم بعضی از کسانی که در این ۱۰ الی ۱۵ سال به بهانه دفاع از رهبری مخالفان را تخریب، تضعیف و حذف کردند، موضع‌گیری‌ها و توهین‌هایی که داشتند  نشان از این بود که دعوت رهبری را نسبت به انسجام و وحدت در این شرایط لبیک نگفتند.

میرزایی خاطرنشان کرد: حتی شاهد بودیم خیلی‌ها مانند جامعتین، جمعیت موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین و بسیار دیگر سکوت کردند و کسی مثل آقای رحیم‌پور ازغدی که سنگ دفاع از ولایت را به سینه می‌زننند بعد از این جریان در رابطه با اختلاف خودش با رئیس‌جمهور درخصوص ماجرای بنزین گفت که دعوا کردند! خب شما آقای رحیم‌پور ازغدی  در شرایطی که رهبری نظام دعوت به اتحاد و انسجام کردند با این رفتارها چه چیزی می‌خواهید به جامعه نشان دهید؟ این چه پیامی است که می‌دهید؟

وی ادامه داد: متاسفانه آقای رحیم پور ازغدی و بعضی از فعالین سیاسی دچار یک نوع خودشیفتگی شده‌اند و به جای درک شرایط کشور و توجه به این‌که آمریکا روز به روز دایره تحریم‌ها را تنگ‌تر می‌کند در پی رفتارهای دیگر هستند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این‌‌که  اکنون هر اختلاف نظری وجود دارد، باید این اختلاف نظر و به سمت تخریب رفتن را کنار بگذارند و در شرایط کشور این اختلاف را در قالب دیگری پیگیری کنند، عنوان کرد: اگر دولت ضعفی دارد؛ اگر رئیس‌جمهور، وزرا و معاونان مشکلی دارند می‌توانند با توجه به ابزارهای قانونی که در اختیار دارند آن‌ها را به مجلس دعوت و در کمیسیون‌‌ها با رویکرد کمک به دولت صحبت کنند امروز وقت مچ‌گیری، تضعیف، خط و  نشان کشیدن و تهدید کردن نیست!

وی ادامه داد: در مجموع می‌خواهم بگویم موضع‌گیری آقای قالیباف یک موضع‌گیری نسنجیده و نادرست بود، ایشان به جای این‌که پیام وحدت بدهند و نشان دهند که از قوا یک صدا بیرون می‌آید و به سمت تعامل، همکاری و انسجام حرکت می‌کنند و با حفظ اختلاف‌‌نظرها امروز در این شرایط به سمت اتحاد می‌روند و می‌خواهند با گفت‌و‌گو، مذاکره و تعامل باری از روی دوش مردم بردارند، بر اختلاف‌ها تاکید می‌کنند.

میرزایی در خاتمه بیان کرد‌: متاسفانه صحبت‌های اخیر آقای قالیباف پیام وحدت و انسجام را به جامعه منتقل نکرد و به نظر می‌رسید آقای قالیباف بیشتر دغدغه‌اش این بود که تندروها را مخاطب قرار دهد و می‌خواهد حمایت آنها را همچنان داشته باشند و در حال دلجویی از تندروها بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: