کد خبر: ۸۶۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۱۵۰
استاد روابط بین الملل با انتقاد از تحریم‌ها، آنها را در این شرایط را اتفاقی غم‌انگیز توصیف کرد و گفت: اطلاعات بسیار کمی در مورد آنچه در ایران می‌گذرد در رسانه‌های غربی وجود دارد. ما هیچ صدایی از ایران و مردم بی‌گناه ایران نمی‌شنویم.

همه نگران هرج و مرج در آمریکا بعد از انتخابات هستند/ ارتش برای حمایت از نتایج انتخابات وارد عمل شود/ در رسانه‌های غربی صدایی از مردم بی‌گناه ایران نمی‌شنویمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، جان کالابرس (John Calabrese) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آمریکایی است. وی همچنین پژوهشگر موسسه مطالعات خاورمیانه محسوب می‌شود. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌ها در شرایط کنونی پرداخته است. 

تحریم در این شریط تراژدی است

در رسانه‌های غربی هیچ صدایی از مردم بی‌گناه ایران نمی‌شنویم

جان کالابرس در ابتدا در مورد تحریم‌ها در این شرایط علیه ایران گفت: این اتفاق، یک تراژدی و بسیار غم‌انگیز است. این کار نمونه‌ای از چگونگی رنج مردم عادی به دلیل تضاد و دشمنی بین دولت‌ها  است. اطلاعات بسیار کمی در مورد آنچه در ایران می‌گذرد در رسانه‌های غربی وجود دارد. ما هیچ صدایی از ایران و مردم ایران نمی‌شنویم. شما در این فاجعه هیچ گناهی ندارید.

تحریم‌ها مانع دریافت وام از سوی ایران شده است

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا گفت: این بیماری وحشتناک است،  بسیاری از مردم بیمار می‌شوند و بسیاری در هر کجای دنیا می‌میرند، حتی اگر پول وجود داشته باشد. ویروس قابل درمان نیست. از سوی دیگر امکان دریافت وام در این شرایط برای شما وجود ندارد و تحریم‌ها مانع مهمی در این امر است.

میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کانادا یک سوم ایالات متحده آمریکا است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آمریکایی تاکید کرد: شما باید برخی از اصول بهداشتی را برای کمک به خود رعایت کنید. استفاده از ماسک صورت هنگام حضور در اجتماع بسیار مهم است. مثلا در کانادا همه ماسک می‌زنند و میزان مرگ و میر یک سوم  ایالات متحده آمریکا است. بنابراین، ماسک‌ها به کنترل بیماری کمک  می‌کنند.

پایان تحریم‌های تسلیحاتی شکستی برای ترامپ بود

این استاد دانشگاه در مورد پایان تحریم‌های تسلیحاتی گفت:  تحریم‌های تسلیحاتی خاتمه یافته است، ایران باید بتواند سلاح خریداری کند. اما همه انواع سلاح‌ها ممکن است در دسترس ایران نباشد. برخی از سلاح‌ها ممکن است مورد توجه شدید ارتش و سایر افراد قرار بگیرند‌، اما باید ارزیابی عینی درباره اینکه آیا سلاح خاص یا سیستم تسلیحاتی باعث قدرتمندتر شدن ایران می‌شود یا به عنوان تهدیدی برای سایر کشورها به آن نگریسته می‌شود، صورت گیرد. پایان تحریم‌های تسلیحاتی در واقع یک شکست برای ترامپ بود.

جنگ هیچ‌گاه عامل توسعه دیپلماسی نبوده است

جان کالابرس در ادامه اضافه کرد: من در این شرایط  دیپلماسی را انتخاب می‌کنم. اما، هر دو امکان‌پذیر است. گاهی تهدید به جنگ، دیپلماسی را تقویت می‌کند. اما، جنگ همیشه بی‌رحمانه و خودسرانه است. من جنگ را عامل توسعه دیپلماسی نمی‌دانم، آن را یک  فاجعه انسانی با نتایج غیرقابل پیش‌بینی می‌دانم.

آمریکا همزیستی با ایران را در دوران  ریاست بایدن می‌پذیرد

وی در مورد پذیرش شکست توسط آمریکا در مقابل ایران گفت: آمریکا شکست را نمی‌پذیرد  چون فکر می‌کند هنوز بسیار قدرتمند است. اما ممکن است نوعی همزیستی با ایران در دوران  ریاست بایدن را بپذیرد.

اروپا به دنبال استقلال بیشتر از آمریکاست

همه نگران هرج و مرج در آمریکا بعد از انتخابات هستند

این استاد دانشگاه در مورد موضع اروپا در مورد ترامپ گفت: آن‌ها موضع آمریکا را تحت تاثیر ترامپ رو به زوال می‌داند. همه نگران هرج و مرج در آمریکا بعد از انتخابات هستند. به طور کلی آنها اکنون به دنبال خوداتکایی و استقلال بیشتری از آمریکا  هستند، هم از نظر دیپلماتیک و هم از نظر نظامی. فرانسه و آلمان به عنوان رهبران اروپا به دنبال این اتفاق  هستند.

حزب جمهوری‌خواه به معنای سنتی خود دیگر در آمریکا وجود ندارد

احتمال تغییر در ارکان سیاسی آمریکا

ارتش ایالات متحده برای حمایت از نتایج انتخابات وارد عمل شود

وی در مورد برنده انتخابات آمریکا گفت: فکر می‌کنم بایدن برنده خواهد شد. نفرت زیادی اکنون علیه ترامپ در جامعه وجود دارد. نگرانی من این است که جمهوری خواهان به همراه دیوان عالی کشور سعی در تقلب در انتخابات داشته باشند. اگر این اتفاق بیافتد، من انتظار دارم ارتش ایالات متحده برای حمایت از نتایج انتخابات وارد عمل شود. حزب جمهوری‌خواه به معنای سنتی خود دیگر در آمریکا وجود ندارد احتمال می‌رود در آینده تغییراتی در ارکان سیاسی آمریکا شکل بگیرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: