کد خبر: ۸۶۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
تعداد بازدید: ۱۶۴
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به‌تازگی متوجه شده ایم که بودجه ویژه کرونا در محلهایی غیر از پیشگیری و درمان کرونا هزینه شده است.

هزینه بودجه ویژه کرونا در محل‌هایی غیر از پیشگیری و درمان/تخصیص بخش دوم بودجه ویژه کرونا را پیگیری خواهیم کردبه گزارش خبرداغ ، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر بهداشت، گفت: جلسه امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش به همراه معاونان ایشان در حوزه های درمان، دارو، پشتیبانی و بهداشتی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه که بیشتر از دوساعت به طول انجامید، گزارش‌ها درخصوص مساله کرونا و شرایط بهداشتی کشور اعم از وضعیت فوتی ها و بستری ارائه شد. همچنین برخی از نمایندگان سوالات و مباحثی را در خصوص حوزههای انتخابیه داشتند و مطرح کردند.

بندپی اظهار کرد: وزیر بهداشت در این جلسه از حمایت‌ها و پشتیبانیهایی که شخص مقام معظم رهبری نسبت وزارت بهداشت و کادر درمان در دوران کرونا داشتند، قدردانی کرد. همچنین نمایندگان نیز از کادر درمان و بهداشتی کشور که از زمان شیوع کرونا با ایثارگری مثال زدنی از سلامت مردم حراست کردند، تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در ادامه اظهار داشت: در ادامه مقرر شد که کمیسیون بهداشت و درمان از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خویش برای حمایت از وزارت بهداشت و مجموعه آن در این عرصه استفاده کند. مساله دیگری که مطرح شد اعتبارات وزارتخانه بود که دکتر بذرافشان از دیوان محاسبات در جلسه حضور پیدا کرده و گزارشی از اعتباراتی که در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شد را ارائه کردند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰% از بودجه ویژه‌ای که به مساله مقابله با کرونا اختصاص داده شد تخصیص پیدا کرده ولی با توجه به شیوع گسترده‌تر در پیک‌های دوم و سوم که تلفات و مبتلایان بیشتری هم داشتیم و این گسترش بیماری و افزایش مبتلا به کادر درمانی بیشتری هم نیاز داشت و از سوی دیگر هزینه مراقبت از بیمارات کرونایی افزایش پیدا کرده بود، خواستار این بودیم که در جلسه بعدی رییس کل بانک مرکزی و ریاست سازمان برنامه و بودجه حضور پیدا کنند و هرچه سریع‌تر نسبت به تخصیص ۵۰% دوم اقدام شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه به‌تازگی متوجه شده ایم که بودجه ویژه کرونا در محل‌هایی غیر از پیشگیری و درمان کرونا هزینه شده است، افزود: از این جهت بنا را بر این گذاشتیم که شاید وزارت بهداشت به دلیل همکاری نتواند از دستگاه های اجرایی پیگیری کند، به همین دلیل قرار شد که کمیسیون بهداشت و درمان آن را پیگیری کند.

وی گفت: همچنین برای حفظ انگیزه های مادی و غیرمادی کادر درمان باید تدابیر لازم صورت گیرد. برای مثال در اولین فرصت جذب، اولویت جذب باید با نیروهایی باشد که در شرایط بحرانی در کنار مردم و وزارت بهداشت حاضر شدند و از جان گذشتگی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: