کد خبر: ۸۶۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۱۸۰
نماینده صومعه سرا در مجلس، گفت: برخی از مدیران و مردم ما سرنوشت کشور را مرتبط با انتخابات آمریکا می‌دانند اما باید نسبت به آن بی‌توجه باشیم و به حل مشکلات داخلی خود روی بیاوریم.

نهادهای نظارتی جرئت را از مدیران گرفته‌اند/ به جای توجه به انتخابات آمریکا مشکلات را در داخل حل کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک به مناسبت ایام امامت امام زمان گفت: امروز چند نکته را می‌خواهم بگویم و امیدوارم که دولت و مجلس محترم به این نکات توجه کنند، نمایندگان عزیز مردم امروز با مشکلات شدید اقتصادی مواجه هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به مشکلات و از آنجاکه انتخابات آمریکا نزدیک است، برخی از مدیران و مردم ما سرنوشت کشور را مرتبط با انتخابات آمریکا می‌دانند اما در همین دو-سه مناظره که این آقایان با همدیگر داشتند، دیدید که چقدر سخیف و با اطلاعات پایین باهم مناظره می‌کردند و کشوری که دم از عظمت و بزرگی می‌زند، چقدر کوچک و حقیر نمایش داده شد. این نشان دهنده تفاوتهای فرهنگی آن‌ها با فرهنگ غنی ماست، ما باید نسبت به آن بی‌توجه باشیم و به حل مشکلات داخلی خود روی بیاوریم.

دلخوش در ادامه اظهار داشت: نکته این است که مقام معظم رهبری در ۱۴-۱۵ سال گذشته تمام شعارهای سالیانه‌ای که انتخاب کردند همواره اقتصادی بوده است، اما متاسفانه نتوانستیم که ظرفیت‌ها و برنامه ها را به درستی پیش ببریم و استفاده کنیم، در حالیکه قرار بود در ۱۴۰۴ سهم نفت از بودجه صفر باشد اما می‌بینیم که چنین چیزی انجام نشده است.

وی افزود: یکی از چیزهایی که در ۱۰ مورد انفال می‌شود به آن توجه کرد، بحث معادن است ما در کشورمان در خام فروشی و استفاده از معادن هنوز نتوانسته‌ایم که مصرف خود را از ۲۵ درصد ارتقا دهیم، از این منابع می توان استفاده کرد. همچنین نکته دیگر بحث استفاده از پول ملی و منطقه‌ای است، رهبری دیگر چطور بگوید؟ ایشان چند سال است که می‌گوید طوری تلاش کنید که از پول منطقه‌ای یا متقابل استفاده کنید.

نماینده صومعه سرا در ادامه سخنان خود، به غفلت های انجام شده در حوزه اشتغال اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه از بحث بسیج اشتغال و امکانات تعاونی‌ها و بخش خصوصی برای تولید شغل غفلت شده است.

وی در پایان با تذکر به نهادهای نظارتی، گفت: من به همه دستگاه‌های نظارتی کشور تذکر می‌دهم که متاسفانه موازی‌کاری زیاد شده است، اگر امروز ما مشکل داریم و به مجلس اهانت می‌شود، مقصر ما هستیم، چرا که جرات را از مدیران گرفته‌ایم، امروز مدیران ما با مدیران ۱۰ یا ۲۰ سال قبل متفاوت هستند به این دلیل که در ابتدا تلاش می‌کنند که خود را حفظ کنند، انقدر مدیران را اذیت کردیم که آن ها را محافظه‌کار کرده‌ایم، باید توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهیم رشد و توسعه داشته باشیم باید این جرات را به مدیران برگردانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: