کد خبر: ۸۶۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید: ۱۹۳
رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام خبر تشکیل "شورای علمی و فناوری نظامی" برای استقلال سیستم نظامی، دفاعی و تسلیحاتی کشورش در آینده نزدیک، گفت که در این روند از مشورت کشورهای دوست چون ایران، روسیه، چین و کوبا بهره خواهد گرفت.

مادورو: از ایران، چین، روسیه و کوبا مشورت دفاعی-نظامی می‌گیریمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، «نیکلاس مادورو» شب گذشته(جمعه به وقت محلی) در مراسمی با حضور نظامیان ونزوئلا تاکید کرد: با فعال کردن "شورای علمی و فناوری نظامی" استقلال سیستم تسلیحاتی خود را تامین خواهیم کرد" و در این شورا از دانش "بهترین مغزهای متفکر" و همچنین مشورت و کمک کشورهای روسیه، چین، کوبا و ایران و بسیاری از کشورهای دوست دیگر در جهان بهره خواهیم برد.

مادورو با اشاره به احتمال و خطر حمله برخی کشورهای همسایه ونزوئلا و همپیمان با آمریکا به مرزهای کشورش گفت که دولت «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا، هزار مزدور را برای حمله به پست های مهم مرزی ونزوئلا آماده کرده است و این موضوع لزوم تشکیل چنین شورایی را تقویت می کند.

مادورو در همین راستا از نظامیان خواست که برای مقابله با هرگونه تهاجم مسلحانه از سوی دولت کلمبیا و همچنین دفاع از مرزهای کشور در برزیل یا در برابر دیگر دشمنان مزدور آماده باشند.

«ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا نیز در این مراسم اعلام کرد: نیروهای نظامی و انقلابی بولیواری با هشیاری تمام سرزمین ونزوئلا را تحت نظر دارند و برای مقابله با توطئه ها و حملات به ویژه از طرف کشور کلمبیا آماده هستند.

ونزوئلا که در مرزهای خود همواره شاهد درگیری و حملات کشورهای همسایه همچون کلمبیا و برزیل به تحریک واشنگتن بوده است، به ویژه پس از سفر سه روزه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به کشورهای هم مرز این کشور، برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود در مرزهایش به دنبال تقویت نظامی برآمده است.

دولت دونالد ترامپ از آغاز ریاست جمهوری نیکلاس مادور، برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا و نشاندن مهره موردنظر در جهت منافع استعماری خود تلاش کرده است. تحریم‌های اقتصادی و نفتی، به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور، سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ونزوئلا و ایجاد لابی ضد ونزوئلا با سران کشورهایی همچون برزیل و کلمبیا، تلاش برای مداخله در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور نمونه‌هایی بارز از سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: