کد خبر: ۸۶۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۰۸
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت در طول جمعی که از مجلس می‌گذرد حدود ۳۰۰ طرح به مجلس آمده و در سامانه ثبت شده است.

۳۰۰ طرح و لایحه در طول ۴ ماه گذشته در مجلس ثبت شده است/ حمکرانی ریال می‌تواند تا حدودی مشکلات را حل کندبه گزارش خبرداغ ، مهدی طغیانی در گفت‌وگو با  ایلنا درباره اینکه این روزها شاهد هستیم طرح‌ها و لوایح اقتصادی از سمت نمایندگان مطرح می‌شود آیا این طرح‌ها می‌توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند؟ گفت:  در این ۴ ماهی که از مجلس گذشته است ۳۰۰ طرح و لوایح در مجلس ثبت شده است. این طرح‌ها و لوایحی که مطرح می‌شوند ابتدا باید به کمیسیون‌ها برود سپس در آنجا بررسی شود، اگر رای آورد به صحن بیاید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط کشور می توانیم طرح های بنزینی را مطرح کنیم مانند اینکه به قیمت سال ۹۷ و بنزین لیتری هزار تومان برگردیم در صورتی که امروز بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومان است، عنوان کرد: در شرایط فعلی خیلی نمی‌توانیم چنین بحث‌هایی را داشته باشیم باید دست نگه داریم تا اوضاع سامان پیدا کند و وضعیت اقتصادی کشور به سمت ثبات گام بردارد.

وی تاکید کرد: صحبت کردن درباره اقتصاد نیازمند متغیرهای کلیدی به خصوص نرخ تورم است. باید تا پایان سال از صحبت درباره مسائل اقتصادی خودداری کنیم و از سوی دیگر ببینیم دولتی که به روی کار می‌آید آیا توانایی احصای چنین چیزی را دارد یا خیر. 

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به اینکه آیا مجلس قصد ورود به گرانی‌های اخیر را دارد یا خیر؟ اظهار داشت: ورود به بحث ریشه‌ها کار مجلس است، در حال حاضر بحث ارز  یکی از ریشه‌های جدی تغییر قیمت‌ها است. نقدینگی متغیر دیگر افزایش قیمت‌هاست که ما در حال حاضر در مجلس برای بحث نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سمت تولید، اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، عایدی بر سرمایه ، مالیات بر مجموعه درآمدها و معافیت‌ها را بررسی می‌کنیم تا مشکلات را کاهش دهیم.

وی گفت: حمکرانی ریال هم بحث دیگری است که معتقد هستیم در اصلاح نقدینگی کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: