کد خبر: ۸۶۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
تعداد بازدید: ۲۹۰
نتیجه انتخابات آمریکا هر چه باشد، به احتمال قوی اروپا در کنار آمریکا قرار خواهد گرفت. این همکاری در صورت پیروزی ترامپ بیشتر جنبه اکراهی و در صورت پیروزی بایدن مشتاقانه خواهد بود.

پیروزی بایدن یا ترامپ سیاست اروپا در قبال ایران را به کدام سمت‌و‌سو می‌برد؟به گزارش خبرداغ ، از زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به قدرت رسید، شاهد شکل‌گیری تلاطم‌های جدی در روابط میان اروپا و آمریکا موسوم به روابط فراآتلانتیک هستیم. پیگیری شعار «اول آمریکا» باعث شکاف‌های جدی میان دو متحد قدیمی در حوزه‌های متنوع جهانی، بین‌المللی، منطقه‌ای و موضوعات گسترده‌ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و... شده است. اگر چه بسیاری از مبانی انتقادات دولت ترامپ از رویکرد اروپایی‌ها ریشه در دولت اوباما دارد-زمانی که اوباما و اعضای دولت‌اش به طرق مختلف سخن از «سواری رایگانِ» اروپایی‌ها می‌گفتند- اما این انتقادات در دوره ترامپ شدت گرفت به نحوی که اکنون شاهد شکاف‌های گسترده فیمابین هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: