امام جمعه موقت تهران، ترس را مهمترین دلیل سازش با قدرت های بزرگ دانست و گفت: شجاعت به انسان کرامت می بخشد.
به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در دوازدهمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی، که صبح امروز به صورت برخط و مجازی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تهران برگزار شد، گفت: هجرت انبیا، هجرت پیامبر خاتم، هجرت امام حسین و حضرت علی(ع) مایه بقاء دین شده و فرصت هایی برای نفوس مستعده پیش آورده و آنها را در مسیر تکامل و خروج از ظلمات قرار داده است.
به نوشته رسا، وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) مردی است که با خدا معامله کرد، اظهار داشت: اولین اثر هجرت نبی مکرم(ص) معرفی شخصیت حضرت علی(ع) است.
بیشتر بخوانید:
امام جمعه موقت تهران ازخودگذشتگی حضرت علی(ع) در شب لیله المبیت را اوج ارزش یک انسان دانست و ابراز داشت: امیرمومنان علی(ع) در این شب در جایگاه پیامبر قرار گرفت و این اوج ارزش یک انسان است که از خود بگذرد، جانش را در طبق اخلاص بگذارد و برای تحصیل رضای خدا از جانش صرف نظر کند.
صدیقی با اشاره به این مطلب که خداوند متعال عظمت امیرمومنان علی(ع) را مایه هدایت ما قرار داده است، گفت: امروز ایثار، شهادت، دفاع از انقلاب و دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) و همه ایثارهایی که ما می بینیم، نشأت و قطراتی از دریای ایثار حضرت علی(ع) است.
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) حضرت علی(ع) را توحید محض معرفی کرد و ادامه داد: اگر انسان به کسی غیر از خدا پناه ببرد، زمین می خورد. در زندگی جز از خدا، از هیچ حادثه ای نباید ترسید. ترس، زیبنده انسان نیست؛ بلکه شجاعت، کرامت انسان است.
وی ترس را برای انسان خسارت دنیوی و اخروی برشمرد و اظهار داشت: حضرت علی (ع) دوست ندارد که شیعه او ترسو باشد، از ترس امر به معروف و نهی از منکر نکند. ترس، به همراه خود بخل را دارد. انسان ترسو، بخیل است؛ هم در مال بخیل است و هم در جان؛ و همیشه به مصلحت مادی فکر می کند. بسیاری از قراردادهایی که با قدرت های بزرگ منعقد می شود در واقع صلح نیست، سازش در آن است و از روی ترس منعقد می شود.
امام جمعه موقت تهران یک چیز را مایه ترس انسان برشمرد و ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرمایند: منحصراً از گناه بترسید، انسان اگر اطاعت خدا را داشته باشد، خداوند به عمرش، به بیانش، به قلمش، به فرزندانش و به شاگردانش برکت می دهد.
صدیقی گفت: بندگی خدا را کردن، معجزات و کراماتی را به همراه دارد. حیف است انسان بنده هوا و هوس باشد. بندگی خدا، ریشه در ربوبیت خدا دارد.