کد خبر: ۸۶۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
تعداد بازدید: ۴۰۴
هواداران تیم پرسپولیس که از عدم‌پرداخت بدهی برانکو، شایعاتی مبنی‌بر جدایی چند ستاره تیم و همچنین وعده‌های توخالی مدیران باشگاه خسته شده بودند دیروز با حضور در مقابل ساختمان مجلس و سپس باشگاه پرسپولیس تا توانستند علیه وزیر ورزش و مدیران باشگاه شعار دادند.

گزارش ویژه؛ جدایی طلبان پرسپولیس چه می‌کنند؟به گزارش خبرداغ ، هواداران تیم پرسپولیس که از عدم‌پرداخت بدهی برانکو، شایعاتی مبنی‌بر جدایی چند ستاره تیم و همچنین وعده‌های توخالی مدیران باشگاه خسته شده بودند دیروز با حضور در مقابل ساختمان مجلس و سپس باشگاه پرسپولیس تا توانستند علیه وزیر ورزش و مدیران باشگاه شعار دادند. هرچند آنها برای اعتبار بخشیدن به این اقدام خود به‌دنبال کشاندن پای پیشکسوتان باشگاه به محل برگزاری اعتراض‌شان بودند اما این اتفاق رخ نداد و تنها رسول‌پناه بار دیگر در میان آنها حاضر شد و با 15 تن از این نفرات به‌صورت خصوصی در باشگاه به گفت‌وگو پرداخت و البته باز هم مثل همیشه با ارائه وعده‌های روزهای آینده، بعد از 3 ساعت مقابل باشگاه به شرایط عادی برگشت. حالا به‌نظر می‌آید علاوه‌بر پرداخت طلب برانکو، هواداران پرسپولیس یک درخواست بزرگ دیگر هم دارند و آن هم حفظ تمام ستاره‌های تیم برای حضور در رقابت‌های فصل جدید و فینال لیگ قهرمانان آسیاست که این موارد کار را از دست مدیران باشگاه خارج کرده و در این بین موضع اعضای هیات مدیره و وزارت ورزش تنها سکوت است.

 

فرصت شجاع امروز تمام می‌شود

شجاع خلیل‌زاده یکی از نفراتی بود که در پایان فصل نوزدهم لیگ برتر از وجود برخی مشکلات در قراردادش حرف زد و حتی چند بار هم برای حل این مشکل به باشگاه رفت اما نتوانست با مدیران این باشگاه به یک توافق جدید برسد و در آخرین مرحله نیز پیش از سفر سرخ‌ها به دوحه او رسما اعلام کرد که تا پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حرفی نمی‌زند و بعد از اتمام این رقابت‌ها برای آینده‌اش تصمیم می‌گیرد.

 

بعد از بازگشت کاروان پرسپولیس به ایران و پیش از سفر تیم ملی به ازبکستان، خلیل‌زاده با حضور در فدراسیون فوتبال به‌صورت یک‌طرفه قراردادش را با سرخ‌ها فسخ کرد و البته برای آنها یک فرصت 10 روزه هم قائل شد که مدیران باشگاه درصورت تمایل تلاش خود را برای حفظ او انجام دهند.

 

با توجه به اینکه اقدام به فسخ یک‌طرفه از سوی شجاع خلیل‌زاده در روز چهاردهم مهرماه اتفاق افتاده است و البته با احتساب 10 روز زمانی که این بازیکن برای مدیران باشگاه قرار داده، امروز آخرین فرصت مدیران پرسپولیس برای کشاندن شجاع به پای میز مذاکره و رسیدن به یک توافق دوجانبه است.

 

هرچند از صحبت‌های رسول‌پناه اینگونه برمی‌آید که توافق با شجاع بعد از جلسه هیات مدیره باشگاه قابل اجراست و هنوز هم مشخص نیست که این جلسه چه زمانی برگزار می‌شود به همین جهت با توجه به پیشنهاد قطری که در دستان خلیل‌زاده است، می‌توان جدایی او را از پرسپولیس تصور کرد.

 

گفتنی است قرارداد شجاع خلیل‌زاده در بین بازیکنان پرسپولیس یکی از پایین‌ترین قراردادهاست و او حتی از محسن ربیع‌خواه که این روزها در لیست مازاد تیم قرار دارد دریافتی کمتری داشته و دلیلش هم تمدید قرارداد 3 ساله‌ای است که در زمان مدیریت ایرج عرب به امضا رسانده و حالا باشگاه اعلام کرده که چون او با باشگاه قرارداد دارد نمی‌توانند رقم قراردادش را به‌صورت نامتعارف بالا ببرند.

 

دیروز خبرنگار ما تلاش کرد تا موضع رسمی باشگاه پرسپولیس را درخصوص مذاکره با خلیل‌زاده جویا شود و تنها پاسخ آنها شروع مجدد مذاکرات آن هم به‌زودی است که پیش از سفر به قطر هم درخصوص آن صحبت شده بود.

 

موضع کمال نرم است؛ مشکلات مالی یا حضور سرلک؟

یکی دیگر از نفرات جدایی‌طلب پرسپولیس کمال کامیابی‌نیاست که او هم در فرودگاه دوحه و زمانی که تیم قصد داشت به ایران سفر کند در لایو اینستاگرامی شجاع حرف‌هایی زد و ضمن تایید صحبت‌های خلیل‌زاده اعلام کرد که ادامه کار با این شرایط برای بازیکنان مقدور نیست. با اینکه چند روزی است تمرینات سرخ‌ها آغاز شده اما کمال به‌همراه چند بازیکن قدیمی دیگر در تمرینات حاضر نمی‌شدند ولی از دیروز کار خود را زیر نظر گل‌محمدی از سر گرفتند. در این بین برخی از رسانه‌ها به موضوع فسخ قرارداد این بازیکن با باشگاه هم اشاره کرده بودند که البته این موضوع خیلی زود تکذیب شد. برخی از نزدیکان کمال بر این باورند که او مشکل چندانی با باشگاه ندارد و اگر هم این روزها تمرین نکرده به دو جهت است، یکی اینکه برای دریافت آپشن قراردادش به نتیجه برسد و دیگری اینکه ببینید با حضور میلاد سرلک در پرسپولیس، آیا باز هم مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار دارد یا اینکه از تفکرات تاکتیکی تیم خارج شده است.

 

او درست در روزی که نام محسن ربیع‌خواه در لیست مازاد قرار گرفت، در تمرینات تیمش حاضر شد تا مشخص شود زیاد نباید درخصوص این بازیکن نگران بود. جالب است که باشگاه پرسپولیس هم درخصوص مشکلاتی که کمال با باشگاه دارد اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و بر این باور است که اختلافی میان طرفین وجود ندارد.

 

رسن تا نیم‌فصل هیچ بند فسخی ندارد

موضوع ادامه همکاری بشار رسن با سرخ‌ها نیز یکی از دل‌نگرانی‌های بزرگ هواداران پرسپولیس در روزهای اخیر بود اما به‌نظر می‌آید باشگاه در این زمینه توانسته قرارداد خوب و محکمی با این بازیکن عراقی امضا کند تا او به همین سادگی نتواند به پیشنهاد اغوا کننده تیم القطر پاسخ مثبت بدهد و در این خصوص همه چیز را به باشگاه بسپارد.

 

جالب است بدانید رسن در قراردادش بندی آورده بود که اگر تا 4 روز قبل مبلغ 120 هزار دلار به‌عنوان پیش پرداخت به حسابش واریز نشود، می‌تواند بدون هیچ مشکلی از تیم جدا شود و قراردادش را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کند. اما ظاهرا این عراقی این بار بدشانس بود که پرسپولیسی‌ها خوش قول از آب درآمدند و او نتوانست با استفاده از این بند قراردادش را فسخ کرده و به القطر بپیوندد.

 

این تنها بندی بود که بشار می‌توانست با استفاده از آن از پرسپولیس جدا شود و حالا تنها او در یک صورت می‌تواند از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شود و آن هم بر اساس قانون فیفا که اگر یک  خارجی دو ماه حقوق دریافت نکند می‌تواند قراردادش را با تیم مذکور یک‌طرفه فسخ کند. البته برای این کار هم این هافبک عراقی باید دو ماه دیگر صبر کند تا درصورت بدقولی مدیران سرخ، اقدام به این کار کند که البته مطمئنا تا آن زمان پیشنهاد القطر پابرجا نمی‌ماند.

 

لازم به ذکر است که بشار حتی درصورت دریافت پیشنهاد خارجی نیز نمی‌تواند پرسپولیس را ترک کند و برای این کار نیاز به رضایت باشگاه دارد اما بد نیست بدانید که مطابق شنیده‌ها این بند از نیم‌فصل برای بشار فعال می‌شود و او در نیم‌فصل اول راهی برای جدایی از پرسپولیس ندارد.

 

حالا هم پرسپولیسی‌ها به‌دنبال شکایت از القطر به‌خاطر اغوای بازیکن تحت قرارداد هستند که این کار می‌تواند باعث شود که مدیر برنامه‌های این بازیکن نیز مورد جریمه و غرامت قرار بگیرد. البته مدیر برنامه‌های ایرانی این بازیکن نقشی در این پیشنهاد یک میلیون و دویست هزار دلاری ندارد و تنها مدیر برنامه‌های اصلی او مراحل مذاکره را پیش برده و ممکن است درصورت پیگیری باشگاه از سوی فیفا جریمه شود.

 

یکی از نزدیکان بشار درخصوص وضعیت این بازیکن گفت: «سرنوشت بشار در دستان مدیران پرسپولیس است و اگر قرار باشد کسی خیال هواداران این تیم را راحت کند فقط مدیران باشگاه هستند که اختیار این بازیکن را در دست دارند و تا آنها راضی نباشند بشار به هیچ عنوان نمی‌تواند از جمع سرخ‌ها جدا شود.»

فرهیختگان 

 
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: