کد خبر: ۸۶۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
تعداد بازدید: ۵۳۷
لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با موفقیت شورانگیز پرسپولیس به پایان رسید.

پنج دلیل برای قهرمانی مجدد پرسپولیس در لیگبه گزارش خبرداغ ، لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با موفقیت شورانگیز پرسپولیس به پایان رسید. سرخپوشان به بازی فینال رسیدند و حالا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سرخپوشان روز 29آذر باید در بازی نهایی به مصاف نماینده شرق قاره بروند. با وجود این فارغ از اتفاقات رخ داده در لیگ قهرمانان، پرسپولیس نشان داد همچنان در لیگ برتر هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پرسپولیس 4 دوره پیاپی قهرمان لیگ شده و به قول هواداران پوکر کرده است. حالا اما هدف‌گذاری آنها، معطوف به کسب قهرمانی پنجم یا به قول معروف «گلات» است. هم‌اکنون دست‌کم 5 دلیل وجود دارد برای اینکه پرسپولیس می‌تواند پنجمین قهرمانی‌اش را به‌دست بیاورد.

 

ثبات فنی

بین همه مدعیان سنتی کسب عنوان قهرمانی، پرسپولیس تنها تیمی به شمار می‌آید که در بحث کادرفنی ثبات داشته است. استقلال، سپاهان، تراکتور و شهرخودرو سرمربی‌شان را عوض کردند، اما سرخپوشان که از آغاز نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم با یحیی گل‌محمدی پیش آمده بودند، در شروع لیگ بیستم هم به‌کار با همین مربی ادامه می‌دهند. مسلما شناخت فنی یحیی از تیمش برگ برنده پرسپولیس خواهد بود. مربیان دیگر، به صرف مدتی زمان نیاز دارند تا با شرایط تیم آشنایی و تطبیق پیدا کنند.

 

خریدهای موثر

پرسپولیس اگرچه در پایان فصل گذشته علی علیپور و مهدی ترابی را از دست داد، اما خریدهای جدید و کاملا مؤثری داشت. در کشاکش نقل‌وانتقالات تردیدهای زیادی در مورد کیفیت یارگیری پرسپولیس وجود داشت، اما لیگ قهرمانان آسیا به وضوح نشان داد بازیکنان جدید کاملا کارآمد هستند. حامد لک درون دروازه غوغا کرد و ترکیب او با بوژیدار رادوشوویچ احتمالا برای ایمن کردن قفس توری سرخ‌ها کافی خواهد بود. در سمت چپ خط دفاعی سعید آقایی بسیار خوب نشان داد. میلاد سرلک در میانه میدان، زوج مؤثر نوراللهی و کامیابی‌نیا را به یک مثلث ایده‌آل تبدیل کرد. احسان پهلوان در سمت چپ خط میانی به خوبی جای خالی مهدی ترابی را پرکرد. سرخپوشان در این پست علی شجاعی را هم به خدمت گرفتند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در خط حمله هم شاید تردیدهایی در مورد کیفیت آرمان رمضانی وجود داشته باشد، اما عیسی آل‌کثیر فوق‌العاده نشان داد. اگر محرومیت او بخشوده شود، در فصل جدید خیلی به پرسپولیس کمک خواهد کرد.

 

مشکلات مالی به پایان می‌رسد

اگرچه سرخ‌ها این روزها در تکاپوی جور کردن پول برانکو هستند، اما بعد از این گردنه وضع آنها بهبود خواهد یافت. پرسپولیس با توجه به حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا بین3 تا 5 میلیون دلار پاداش به‌دست خواهد آورد. تزریق این پول به بدنه باشگاه، می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی تیم را حل کند. بنابراین سرخپوشان با آرامش و تمرکز بیشتری به‌کار ادامه خواهند داد. این مساله طبیعتا تأثیر چشمگیری روی کیفیت کار تیم خواهد داشت.

 

توانایی فنی و انسجام تیمی

از محرک‌های روحی و انگیزشی که بگذریم، پرسپولیس از نظر فنی هم واقعا شرایط خوبی دارد. بی‌خود نیست که سرخپوشان در این سال‌ها موفق‌ترین تیم ایران بوده‌اند. صعود به 2 فینال و یک نیمه‌نهایی آسیایی به خوبی نشان می‌دهد برخلاف برخی جوسازی‌ها و قضاوت‌ها، پرسپولیس از کیفیت کافی برای رسیدن به موفقیت برخوردار است. تیمی که در یک مقطع زمانی مشخص چندبار می‌تواند السد قطر را شکست بدهد، قاعدتا از نظر فنی در داخل کشور کار دشواری برای تکرار کامیابی‌های قبلی نخواهد داشت.

 

عطش یحیی

یک مساله مهم دیگر به عطش شخص یحیی گل‌محمدی برای کسب موفقیت‌های بیشتر مربوط می‌شود. شاید اگر پرسپولیس همچنان یک سرمربی داشت، او بالاخره از کسب این تعداد قهرمانی اشباع می‌شد، اما یحیی تازه آمده و هنوز بسیار گرسنه است. او فصل گذشته بعد از 13 سال مربیگری برای نخستین‌بار توانست قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند و در بازی‌های تشریفاتی پایان فصل هم نشان داد به‌شدت برای کسب امتیازات بیشتر اشتیاق دارد. گرسنگی یحیی، می‌تواند تیم را هم گرسنه کند.

همشهری ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: