کد خبر: ۸۶۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
تعداد بازدید: ۱۶۸
استاد علوم سیاسی تاکید کرد که در این شرایط تحریم‌ها علیه ایران ظالمانه است و کینه‌ای جهانی نسبت به ایالات متحده می‌کنداما تا زمانیکه ترامپ در کاخ سفید است، تغییری در سیاست خارجه آمریکا رخ نمی‌دهد.

تحریم‌ها علیه ایران، کینه‌ای جهانی نسبت به آمریکا ایجاد کرده است/ ترامپ چیزی در مورد ایران نمی‌داند/ بعد از انتخاب بایدن تغییر فوری در سیاست واشنگتن رخ نمی‌دهدبه گزارش خبرداغ ، آرنه کیسلنکو (Arne Kislenko) استاد علوم سیاسی دانشگاه رایرسون کانادا است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و سیاست خارجه تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌ها پرداخته است.

تحریم‌ها در شرایط فعلی ظالمانه است

تحریم‌ها علیه ایران کینه‌ای جهانی نسبت به ایالات متحده می‌کند

آرنه کیسلنکو در ابتدا در مورد تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا گفت: تحریم‌ها علیه ایران اقتصاد کشور را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است و به مردم آسیب می‌رساند. همیشه بحث در مورد اثربخشی تحریم‌ها وجود دارد، به ویژه هنگامی که آسیب‌پذیرترین افراد در نتیجه تحریم‌ها و طبقه ضعیف و متوسط آسیب می‌بینند. این تحریم‌ها در این شرایط ظالمانه به نظر می‌رسد و کینه‌ای جهانی  نسبت به ایالات متحده ایجاد کرده و می‌کند.

ترامپ در مورد امور خارجی کاملاً بی‌کفایت است

ترامپ چیزی در مورد ایران نمی‌داند

وی در ادامه در مورد سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران گفت: از نظر من دولت ترامپ کاملاً ناتوان است یا مایل به درک ایران نیست. من فکر نمی‌کنم ترامپ و مشاوران او از نظر سیاست جهانی، فرهنگ، تاریخ و غیره چیزهای زیادی در مورد هر کشوری بدانند. او در مورد امور خارجی کاملاً بی‌کفایت و ناتوان است و من شک دارم که او چیزی در مورد ایران بداند - چه رسد به اینکه به آن اهمیت بدهد.

آمریکایی‌هایی هستند که می‌خواهند برای بهتر کردن روابط با ایران تلاش کنند

استاد علوم سیاسی دانشگاه رایرسون کانادا افزود: بدتر اینکه او به بسیاری از آمریکایی‌ها که چیزهای زیادی در مورد ایران می‌دانند گوش نمی‌دهد؛ کسانی که زندگی خود را صرف مطالعه و درک سیاست، فرهنگ و تاریخ ایران کرده‌اند، بنابراین خبر خوب این است که آمریکایی‌هایی هستند که می‌دانند و می‌خواهند برای بهتر کردن روابط با ایران تلاش کنند خبر بد این است که ترامپ یکی از آنها نیست و به توصیه‌های آن‌ها هم توجه نمی‌کند؛ همانطور که مطمئنم ایرانیانی هم هستند که این را می‌خواهند.

تا ترامپ در کاخ سفید است، تغییری در سیاست خارجه آمریکا رخ نمی‌دهد

آرنه کیسلنکو گفت: ترامپ بهبود روابط با ایران و تغییر مواضع نسبت به تهران را نمی‌خواهد. تا زمانی که او در قدرت است، این رویه را ادامه می‌دهد، من شک دارم که هیچ تحرکی در روابط برای بهتر شدن وجود داشته باشد. او از تماس برای تغییر اوضاع پرهیز خواهد کرد و گشایشی در روابط ایران و آمریکا ایجاد نمی‌شود.

وی در ادامه در مورد افزایش تنش میان ایران و آمریکا گفت: فعلاً فکر می‌کنم همه چیز مثل گذشته ادامه پیدا کند. همه چیز بیشتر به انتخابات ایالات متحده و تحولات ایران بستگی دارد.

در صورت تغییر دولت در آمریکا، تا یک سال آینده تغییری در سیاست آمریکا رخ نمی‌دهد

استاد علوم سیاسی دانشگاه رایرسون کانادا در مورد آینده برجام گفت: من حدس می‌زنم که اگر بعد از انتخابات در ایالات متحده تغییر دولت ایجاد شود، ممکن است از نظر سیاست آمریکا در مورد ایران و برجام شاهد تغییراتی باشیم. با این حال، احتمالاً فوراً و بلافاصله بعد از انتخابات این تغییر اتفاق نمی‌افتد. این امر به اولویت‌بندی‌های دولت بایدن بستگی دارد. با توجه به مسائل جهانی، من فکر می‌کنم تا یک سال آینده همین رویه ادامه یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: