کد خبر: ۸۶۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۲۳۳
مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: ساعت کار مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه فردوسی به منظور رفاه حال مردم و علاقه‌مندان افزایش یافت

ساعت کار آرامگاه فردوسی یک ساعت افزایش یافتبه گزارش خبرداغ ، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: ساعت کار مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه فردوسی به منظور رفاه حال مردم و علاقه‌مندان افزایش یافت.

احسان زهره‌وندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به استقبال علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و ادب از حضور در این مجموعه پس از خاکسپاری پیکر استاد محمدرضا شجریان در آن ساعت فعالیت این مجموعه فرهنگی - تاریخی که تا پیش از این از هشت صبح تا ۱۸ بعداز ظهر بود به مدت یک ساعت افزایش یافت.

وی ادامه داد: بدین ترتیب ساعت فعالیت این مجموعه تا ساعت ۱۹ تعیین شده است که البته افزایش ساعت کار تا روز مراسم هفتم مرحوم استاد شجریان است و پس از آن به حالت عادی باز می‌گردد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: از امروز صبح نیز همچون دیروز شاهد حضور علاقه‌مندان و دوستداران استاد شجریان در این آرامگاه هستیم.

زهره‌وندی افزود: با افزایش ساعت کاری مجموعه آرامگاه فردوسی تلاش داریم تا اسباب رفاه حال مردم را فراهم آوریم.

آرامگاه فردوسی در باغی با صفا و زیبا به وسعت ۶ و نیم هکتار در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان که در سالیان اخیر به عنوان بلوار شاهنامه نام گذاری شده قرار دارد.

این آرامگاه دارای بخش اداری، کتابخانه، سالن غذاخوری، موزه و نیز بقایایی از توس قدیم است و تندیسی از فردوسی به عنوان شاهکار هنری ابوالحسن خان صدیقی از مجسمه سازان مشهور در آن نصب شده است.
در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر قرار دارد.

پیکر مرحوم استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران نیز روز شنبه این هفته در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

در ۵۰ متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز آرامستان شعرای مشهد قرار دارد که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده‌اند.

مراسم خاکسپاری استاد آواز ایران روز شنبه با حضور اعضای خانواده مرحوم شجریان، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از مدیران خراسان رضوی همچون مدیران‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار و شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر، پیشکسوتان عرصه موسیقی، هنرمندان و جمع کثیری از علاقه‌مندان آن روانشاد در محوطه داخلی آرامگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان "خسرو آواز ایران" یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب هفته گذشته در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: