کد خبر: ۸۶۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
تعداد بازدید: ۱۶۳
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: مسئله کرونا جدی است و واقعا نمی‌شود که ما سیاستی را در نظر بگیریم و هر روز شاهد جان باختن تعداد زیادی از هم میهنان خودمان باشیم.

باید تصمیم جدی برای مهار کرونا گرفته شود/ ادارات و سازمان‌ها از ظرفیت فضای مجازی برای دورکاری استفاده کنند/ نمی‌توانیم هر روز شاهد مرگ تعداد بیشتری از هم‌وطنان خود باشیمبه گزارش خبرداغ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره این‌که این روزها دوباره در کشور شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونا و مرگ و میر تعداد زیادی از هموطنان هستیم، آیا بحث دورکاری و یا تعطیلی بعضی از صنوف از سوی وزارت کشور و یا دولت به کمیسیون شوراها آمده است یا خیر، گفت: خیر چنین چیزی برای کمیسیون شوراها نیامده است.

نائیب رئیس کمیسیون شوراها درخصوص ضرورت دورکاری و تاثیرگذاری این امر روی کاهش آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در کشور گفت: مسئله کرونا جدی است و واقعا نمی‌شود ما سیاستی را در نظر بگیریم و هر روز شاهد جان باختن تعداد زیادی از هم‌میهنان خودمان باشیم؛ اگر نظر ستاد ملی مبارزه با این است با دورکاری یا تعطیلی بعضی از صنفوف و مشاغل می‌شود تا حدودی این مشکلات را حل کرد، لازم است این کار صورت گیرد.

وی با بیان این که بیماری کرونا خطرناک است و ریسک‌پذیر نیست، ادامه داد: باید یک تصمیم جدی برای مهار و کنترل بیماری کرونا گرفته شود، لذا موضوع دوکاری با توجه به اینکه بسیاری از ادارات، سازمان‌ها و نهادها توانایی دارند مسائل وظایف خود را از طریق مجازی دنبال کنند، امکان‌پذیر است و اگر با یک تصمیم ۲ هفته‌ای می‌شود جلوی شیوع بیشتر کرونا را گرفت، باید این اقدام صورت گیرد.

نماینده اراک در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا مجلس می‌تواند به این قضیه ورود و دولت را مکلف کند ادارات را دورکار کند، گفت: خیر، زیرا این کار مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی تعارض دارد و بعضی از مواردش نیاز به تامین اعتبار دارد لذا دولت وظیفه دارد که این کار را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: