کد خبر: ۸۶۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
تعداد بازدید: ۲۴۱
بروکینز بررسی کرد؛
بروکینز در تحلیلی به جنگ یمن و اشتباهات عربستان و آمریکا در جریان آن پرداخت.

بحران یمن به باتلاقی برای بن سلمان تبدیل شده است/ آمریکا باید فوراً حمایت از این جنگ را متوقف کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، جنگ یمن، به جای آنکه بر اساس وعده محمدبن سلمان، یک طوفان تند باشد، به باتلاقی برای آن‌ها تبدیل شده است. این جنگ، به جای آنکه نیروهای مورد حمایت ایران را از صنعا و دیگر شهرها دور کند، ایران را از پایگاهی مطلوب و قوی در دریای سرخ و باب‌المندب برخوردار کرد. درحالیکه ایران، برای این اتفاق‌ها، هزینه کمی کرده است. شهرهای سعودی و زیرساخت‌های نفتی سعودی بطور منظم هدف حمله انصارالله قرار می‌گیرد.

امروز، حکومت سعودی به اشتباهاتش پی برده و می‌خواهد به جنگ یمن پایان دهد. این جنگ، ساخته محمدبن سلمان است. او درمانده و عاجز شده و به دنبال قایق نجاتی برای فرار از پیامدهای اشتباهاتش که با آن‌ها شده، است.

به نقل از بروکینز، اکنون تنها با حمایت ایالات متحده آمریکا و تا حدی هم انگلستان است که این جنگ ادامه می‌یابد و مهم است که در این زمینه کاری انجام گیرد. این جنگ، یک فاجعه انسانی است و آمریکا را با پیامدهای این فاجعه بزرگ روبرو کرده است. آمریکا باید اقدامات فوری برای توقف حمایت از این جنگ اتخاذ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: