کد خبر: ۸۶۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
تعداد بازدید: ۲۸۲
شریعتمداری با اشاره به موفقیت طرح اشتغال پایدار روستایی مطرح کرد:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم اشتغال روستایی از اشتغال کشور از 3 درصد به 29 درصد پس از اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی رسیده است .

افزایش سهم اشتغال روستایی از اشتغال کشور به 29درصدبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری ، در مراسم افتتاح طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و چهارصدو چهل هزار روستایی و عشایر که با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت:  ایجاد بیمه اجتماعی روستاییان ، کشاورزان و عشایر در سطح کشور که برغم تشکیل نهاد آن در سال 83 تا حدودی مغفول مانده بود  با تاکید رئیس جمهوری در دولت تدبیر و امید به این امر توجه ویژه شد.

وی ادامه داد: در آغاز دولت تدبیر و امید 654 هزار و 136 خانوار روستایی توانستند تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر قرار گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین با تدبیر ،هموار ساختن و جلب مشارکت روستاییان و عشایر جمعیت تحت پوشش بیمه به یک میلیون و 278هزار و   739 خانوار رسیده که رشدی بالغ بر 95 درصد است.

شریعتمداری تاکید کرد: در روز ملی روستا مفتخرم که این نوید را بدهم گام بزرگ دیگری در تحقق اصل 29 قانون اساسی و اجرای نظام جامع رفاه اجتماعی خصوصا در کانون توسعه کشور و روستاها برداشته خواهد شد و شرایطی فراهم می شود که هیچ نیازمندی در روستاهای کشور از چتر پوشش بیمه های اجتماعی خارج نماند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دولت  یک هزار و 425 میلیارد تومان منابع برای تامین سهم خود و سهم بیمه روستاییان را به صورت همزمان فراهم کرد . به این ترتیب ارائه خدمات  بیمه اجتماعی برای یک میلیون و 440 هزار نفر از خانوارهای روستایی کمتر برخوردار در سراسر روستاهایی که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی قرار ندارند فراهم شد و این طرح حامی افراد در دوران پیری ، از کارافتادگی ،کهولت سن و فوت سرپرست خانوارهای روستایی خواهد بود .

شریعتمداری تاکید کرد: سرانه دارایی های اعضای صندوق بیمه روستایی در شروع دولت تدبیر و امید تنها 4 میلیون تومان بود که این رقم امروز به 80میلیون تومان افزایش پیدا کرده است . 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برغم وجود همه زیرساخت ها، بدون اشتغال امکان حیات در روستاها میسر نبود اما با نگاه ویژه و تیزبین رییس جمهوری و تاکید بر دریافت یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی موفق شدیم موافقت مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس را مبنی بر 22 هزار میلیارد تومان منابع با سود  4 و 6 و 10 درصد به دست آوریم.

وی افزود:در مجموع حدود 22 هزار و 450 روستا ، 443 شهر  کشور با اجرای 135 هزار طرح فعالیت روستایی در بخش های زیر 10 هزار نفر ،اشتغال پایدار 210 هزار نفر  را در سطح کشور فراهم شد.

شریعتمداری تصریح کرد: به خوبی مجموعه طرح روستایی توسط بازرسان تمام شماری و بررسی شده  و میزان انحراف اعلام شده از اجرای طرح توسط دیوان محاسبات کشور به عنوان ناظر تنها 4 درصد است . 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز 12 هزار میلیارد تومان از این منابع در اختیار در همه مناطق روستایی کشور قرار گرفته و سبد روستایی نقش اساسی در اشتغال کشور داشته است .

شریعتمداری تاکید کرد: 38 درصد از کارآفرینان روستایی را کارآفرینان زن تشکیل می دهند که با اجرای طرح های مختلف صنعت ، معدن، کشاورزی، گردشگری و بوم گردی منابع را جذب کنند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: