کد خبر: ۸۶۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
تعداد بازدید: ۲۶۱
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۶۷ برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف است تمام مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستاها و حاشیه شهرها را هوشمند کند.

وزارت ارتباطات مکلف به هوشمند کردن مدارس است/ اینترنت‌دار شدن مدارس دردی را دوا نمی‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش همدان گفت: در شرایط کرونا که آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود، بسیاری از مدارس روستاها و حاشیه شهرها هنوز هوشمند نشده‌اند و این نشان می‌دهد وزارت ارتباطات در هوشمندسازی مدارس کوتاهی کرده است.

وی اظهار داشت: وقتی حرف از هوشمندسازی می‌زنیم یعنی مخابرات موظف است همه کلاس های درس در مدارس مناطق تعریف شده را به رایانه، تبلت و دیگر امکانات هوشمندسازی مجهز کند.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: وزیر ارتباطات در گزارش ارائه شده به مجلس خبر از هوشمندسازی همه مدارس داد که گفتیم ۱۰۰ درصد اشتباه است؛ اینترنت دار شدن مدارس دردی را دوا نمی کند؛ بهره اینترنت دار شدن مدارس را وزارت ارتباطات می‌برد و به سود آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات وظیفه تامین تجهیزات هوشمندسازی مدارس در مناطق تعیین شده را دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز در همدان تبلت یا گوشی هوشمند ندارند و باید با بسیج همگانی و با کمک نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و اوقاف و امور خیریه، تا هفته آینده برای این دانش آموزان گوشی هوشمند فراهم شود.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی اگر ما نتوانیم این کار را اجرا کنیم در حق مردم ظلم کرده‌ایم.

حاجی بابایی افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، وقتی حرف از هوشمندسازی می‌زنیم یعنی، به طور دقیق ساعت ۸ صبح، در همه کلاس‌های کشور به صورت یکپارچه صوت قرآن پخش شود و همه با هم به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند.

وزیر پیشین آموزش و پرورش بیان کرد: در سال ۱۳۹۱ در تهران دانش آموزانی داشتیم که در منزل تولید محتوای آموزشی می کردند؛ انتهای هوشمندسازی این است که خانه دانش آموزان هم برای بهره مندی از محتوای آموزشی، هوشمند شود.

۷۲ معلم همدانی از جذب در آموزش و پرورش بازماندند

وی با اشاره به جذب ۴۲ معلم از استان لرستان در آموزش و پرورش همدان اظهار داشت: معلمان در سراسر کشور برای ما عزیز هستند و اهل هر شهری باشند به آنها احترام می گذاریم؛ عزیزانی از استان لرستان مهمان شهر ما هستند با مشورت استاندار به کار گرفته شده اند.

حاجی بابایی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده تمام سهمیه های استان برای تدریس به کار گرفته شدند و تنها ۷۲ نفر هنوز نتوانستند جذب شوند که امسال با بر طرف شدن موانع به کار گرفته می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر فرد بومی همدان واجد شرایط جذب در آموزش و پرورش باشد، به ازای هر تعداد، افراد جذب شده از استان لرستان، به محل خدمت خود بازگردانده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همدان مشکل مدرسه دارد، گفت: به بررسی های صورت گرفته شهر همدان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و توصیه می‌شود در این شهر به جای مدرسه حیات طیبه ساخته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت ادامه داد: مردم استان های اطراف از جمله کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام خوزستان و مرکزی علاقه دارند در همدان زندگی کنند و با خرید زمین‌های اطراف مثل راهپیمایی به سمت همدان حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موقعیت مناسب همه جانبه همدان مهمترین عامل مهاجرت به این شهر است، تاکید کرد: در حال حاضر محدوده شهری همدان پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که به دنبال این هستیم تا در طرح جامع شهری، یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر به آن اضافه شود.

شهرک ویلایی در همدان ساخته می‌شود

حاجی بابایی افزود: با یک شرکت ترکیه ای قرار داد بسته شده تا در اطراف دانشگاه آزاد اسلامی شهرک ویلایی بسازد؛ این شهرک به یکی از گرانترین مناطق همدان تبدیل می‌شود و قیمت آن از مناطقی همچون استادان فراتر می‌رود.

وی با اشاره به صدور مجوز ساخت برج ۳۳ طبقه مسکونی ۲۵۵ واحدی در محله اعتمادیه، اظهار داشت: همدان در موقعیتی قرار گرفته که به سرعت در حال پیشرفت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرکز سرطان در همدان در حال ساخت است کل اعتبارات عمرانی همدان ۶۰ میلیارد تومان است اما در این بیمارستان تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: مرحله نخست این مرکز، آبان ماه امسال و کل مجموعه تا خرداد سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شود.

حاجی بابایی بیان کرد: برای تجهیز این مرکز، یک دستگاه تخصصی با ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان وارد کشور شده است؛ سه مرکز جامع درمان سرطان در کشور وجود دارد که مرکز فرشچیان همدان برترین آن هاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: