کد خبر: ۸۶۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
تعداد بازدید: ۲۲۰
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب خبر داد؛
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی هشتم تا سیزدهم آبان مقارن با هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) خبر داد.

برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی، در روزهای هشتم تا سیزدهم آبانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز یکشنبه (۱۳ مهر) در حاشیه نشست برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت هفته وحدت در جمع خبرنگاران گفت: امسال هفته وحدت مقارن با هشتم تا سیزدهم آبان است و برنامه هایی را برای بیش از ۲۰۰ شخصیت خارجی از جهان اسلام در نظر داریم تا پیرامون وحدت امت اسلامی سخنرانی کنند. این سخنرانی‌ها در مورد هشت منطقه جغرافیایی است و در هر کدام از این مناطق، برنامه هایی را به صورت برخط و برون‌خط در صبح و بعد از ظهر خواهیم داشت.

شهریاری ادامه داد:‌ مراسم افتتاحیه کنفرانس وحدت در روز هشتم آبان مقارن با ۱۲ ربیع الاول و مراسم اختتامیه سیزدهم آبان مقارن با ۱۷ ربیع الاول برگزار خواهد شد و برخی از برجستگان کشورمان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: امسال با توجه به این که با بلای عظیمی در جهان روبرو هستیم، بحث همکاری های اسلامی در حوزه مصائب و بلایا را محور کنفرانس قرار دادیم. رویکرد ملت های جهان اسلام در رابطه با پیشگیری و مبارزه با کرونا به صورت همکاری هایی بود که این راهکارها و رفتارهایی که در جهان اسلام اتفاق افتاد، بسیار متفاوت با جهان غرب بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: مسلمانان جهان به ویژه مردم کشورمان امروز نشان دادند با فرهیختگی تمام با این مصیبت مواجه شدند در حالی که در دنیای غرب مشکلات عدیده ای را دیدیم مبنی بر این که فرهنگ لیبرالی فردگرا توفیقی برای مبارزه با این مسئله نداشته و جهان غرب به دلیل عدم همکاری و همدلی دچار مشکلاتی شدند ولی خوشبختانه میان ملل اسلامی دیدیم از این جهت تفاوت هایی در رفتارهای ملت های اسلامی و ملت های غربی یا دولت های اسلامی و دولت های غربی وجود داشته و یکی از محورهای اصلی کنفرانس وحدت در سال جاری همین موضوع خواهد بود.

سایت آیت الله تسخیری رونمایی می‌شود

وی در پاسخ به سوالی درباره بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری در کنفرانس وحدت گفت: با توجه به این که مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله تسخیری اخیرا برگزار شده، مراسم خاصی درنظر گرفته نشده ولی برنامه هایی در حال تدوین است تا به صورت یک مجموعه ارائه شود. با این حال سایتی با عنوان آیت الله تسخیری را طراحی کردیم که در هفته وحدت رونمایی خواهد شد.

شهریاری درباره سایت مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز گفت: این سایت نیز در حال اقدام است ولی فعلا تمرکز مجمع روی سایت کنفرانس وحدت اسلامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: