کد خبر: ۸۶۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
تعداد بازدید: ۳۱۹
پزشکان آمریکایی می‌گویند انتقال رئیس جمهور آمریکا به بیمارستان پس از ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند نشانه شدت یافتن احتمالی بیماری او باشد.

افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص شدت بیماری ترامپبه گزارش خبرداغ ، در پی انتقال «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، گمانه‌زنی درباره وخامت یافتن حال وی قوت گرفته است.

به نوشته روزنامه «یو‌ اس اِی تودی»، پزشکان آمریکایی می‌گویند انتقال ترامپ ۷۴ ساله به بیمارستان نظامی «والتر رید» می‌تواند نشانه جدی بودن بیماری او باشد.

«کایلی مک‌اینانی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت، ترامپ «روحیه خوبی دارد و علائم او خفیف هستند». به گفته او رئیس جمهور آمریکا چند روزی را از داخل بیمارستان به امور اداری دولت رسیدگی خواهد کرد.

با این حال ساعاتی نگذشت که خبرنگار شبکه «سی‌اِن‌اِن»به نقل از مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: «این یک وضعیت جدی است و اینکه رئیس‌جمهور برای تنفس کردن با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و امروز خیلی خسته بوده است».

«پیتر چین هانگ» پزشک آمریکایی که تجربه مراقبت از چندین بیمار کرونایی را دارد به یو اس ای تودی گفت: «اگر او در حالی که مشغول کارزار انتخاباتی بود، دیروز احساس مریضی و تب کرده و حالا در بیمارستان بستری شده، به‌عنوان یک بیمار [نه رئیس جمهور]، نگران او هستم. بستری شدن نشانه درجات شدیدتری از بیماری است».

از سوی دیگر، «ست کوهن» مدیر بخش کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: «بیمارانی را می بینیم که علائم آن‌ها به صورت خفیف شروع می‌شوند اما بعد از چند روز ممکن است به سرعت و شدیداً بیماری گسترش پیدا کند. اینکه تا چند روز دیگر روند بیماری به چه صورت خواهد بود می‌تواند غیر قابل پیش‌بینی باشد».

کوهن گفت، در صورتی که بیمار مبتلا به ویروس کرونا با سن بیش از ۷۰ سال تحت نظر او باشد و «اگر هرگونه علائم تنگی نفس، درد قفسه سینه یا سرفه شدید داشته باشد، فوراً او را به بخش اورژانس منتقل می‌کند».

«آمش آجالیا» پژوهشگر ارشد دانشگاه جان هاپکینگز به این روزنامه گفت: «[بستری شدن ترامپ] می تواند نشانگر این باشد که او نیازمند پایش بسیار دقیق گردش خون و مایعات داخل وریدی باشد. یا احتمالاً قرار است از یک روش درمانی آزمایشی برای او استفاده کنند که نیازمند تجهیزات بیمارستانی است».

طبق اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا درخصوص بیماری کووید-۱۹، احتمال مرگ فردی با سن و وزن و جنسیت ترامپ، چیزی حدود ۹۰ برابر یک جوان ۱۸ تا ۲۵ ساله مبتلا به ویروس کرونا است. به گفته این مرکز، اضافه وزن به تنهایی می‌تواند موجب ضعف سیستم ایمنی و کاهش ظرفیت تنفسی ریه‌ها شود.

چین هانگ درباره علائم تنگی نفس که در ترامپ نیز مشهود است گفت: «این اتفاق بسیار بسیار ناگهانی است. برخی ممکن است نیاز اکسیژنی کمی داشته باشند و ناگهان نیازمند دریافت مقادیر زیادی اکسیژن شوند. اغلب این رویه تدریجی نیست. اغلب بیمار در مسیر خود پیش می‌رود و ناگهان از جاده خارج شده و از لبه پرتگاه کووید پایین می‌افتد. کارش به آی‌سی‌یو می‌رسد و اغلب اوقات با آسیب ریوی همراه است».

«ایلان شواتز» متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه آلبرتای کانادا نیز گفت، ترامپ به قدری مریض نبود که نیاز باشد به بیمارستان منتقل شود و احتمالاً آن‌ها خود را برای روزهای آینده که اوضاع فاجعه‌بار شود آماده کرده‌اند که تجهیزات کافی در دسترس داشته باشند.

«آرماند دوریان» سرپرست بیمارستان «وردوگو هیلز» لس‌آنجلس نیز درباره انتقال زودهنگام ترامپ به بیمارستان گفت، کارکنان دولت نمی‌خواهند ترامپ را با صندلی چرخ دار از کاخ سفید بیرون ببرند. به همین دلیل زمانی که او هنوز سرپا است درخصوص انتقال او به بیمارستان اقدام کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: