کد خبر: ۸۶۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
تعداد بازدید: ۲۲۱
منافن بررسی کرد؛
منافن در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا و نگرانی‌های عراق از این مساله پرداخت.

عراق؛ نگران تنش میان ایران و آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، دو مقام عراقی و دو دیپلمات غربی گفتند: واشنگتن مقدمات را برای خارج کردن دیپلمات‌ها از عراق پس از هشدار به بغداد در مورد تعطیلی سفارت خود فراهم کرده است، اقدامی که عراقی‌ها از آن می‌ترسند این است که ممکن است آمریکا کشورشان را به منطقه جنگ تبدیل کند.

این تصمیم آمریکا به نوبه خود امکان اقدام نظامی را باز می‌کند، تنها چند هفته به انتخابات باقی مانده است در حالی که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ رویکردی سختگیرانه نسبت به تهران اتخاذ کرده است.

دو منبع در دولت عراق گفتند که مایک پمپئو یک هفته پیش در یک تماس تلفنی با رئیس‌جمهور برهم صالح، خبر بستن سفارتخانه‌ها را داده است.

عراق کشوری است که روابط نزدیکی با هر دو کشور دارد. اما این امر باعث شده است که خطر دائمی تبدیل شدن به یک میدان جنگ برای عراق شکل بگیرد.

این خطر در ژانویه امسال صورت گرفت، زمانی که واشنگتن مهمترین فرمانده نظامی ایران، سردار قاسم سلیمانی را با حمله هواپیمای بدون سرنشین در فرودگاه بغداد ترور کرد. ایران با شلیک موشک به پایگاه‌های آمریکا در عراق پاسخ داد.

 به نقل از منافن، عراقی‌ها نگران تأثیر انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر بر تصمیم‌گیری دولت ترامپ هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا بزی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
با سلام حقیقت گویا ست ایران قدرت برتر دنیا هست وخواهد ماند خود امریکایی مدانند مگر تا الان صدباره به ایران حمله میکرد میدان اگر چنین غلطی بکند ایران تمام پایگاها امریکا را در خاورمیانه به خاک خون ودر کیسه برای امریکایها سوغات میفریتبم هر وقت رهبر دستور بدهد بنده اماده فرمان برداری هستم جانم فدای رهبر
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: