کد خبر: ۸۶۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
تعداد بازدید: ۲۰۱
اکسپرس تریبون در تحلیلی به سیاست خارجی ترامپ پرداخت.

ترامپ برای پیروزی در انتخابات فقط بحران ایجاد می ‌‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، برخی تحلیل‌گران معتقدند کار ترامپ چیزی فراتر از ایجاد بحران خارجی نیست تا شانس خود را در انتخابات تقویت کند. خاورمیانه یکی از فضاهای جغرافیایی است که وی ممکن است در آن به نوعی بازی نظامی فکر کند.

چین می‌تواند کشور دیگری باشد که ترامپ به مقابله با آن فکر کند. اما این یک تقابل پرهزینه است که ممکن است آمریکا آمادگی لازم برای شروع آن را نداشته باشد.

در خاورمیانه، اگر ترامپ برای داشتن یک ماجراجویی خارجی که به او در انتخابات کمک کند، بخواهد تلاشی داشته باشد، محتمل‌ترین هدف ایران خواهد بود.

در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ ، دولت ترامپ گامی را در تلاش برای تغییر شکل خاورمیانه برداشت. در زمین چمن کاخ سفید توافق نامه‌ای بین اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین و امارات امضا شد. اهدف اصلی آنها علیه ایران بود. تفسیرهای لیبرال در ایالات متحده درباره این توافق نامه‌ها بود مبنی بر این که این اقدامات مشکلاتی را برای خاورمیانه ایجاد می‌کند که مهم‌ترین نتیجه آن تقویت حاکمان خشن و استبدادی است.

ترامپ بیش از هر رئیس‌جمهور قبلی توجه و حمایت خود را از سلطنت‌های عرب ابراز کرده است. با تمام دشمنی‌ها و خصومت‌هایی که واشنگتن نسبت به تهران نشان داده است، تغییری در رویکرد این کشور ایجاد نشده، ایران در پاسخ به خروج ترامپ از توافق برجام، ذخایر اورانیوم غنی شده خود را چهار برابر کرده است.

ایران اکنون بیش از هر زمان دیگر به هسته‌ای شدن نزدیک شده است. اگر این اتفاق بیفتد، یک مسابقه هسته‌ای در خاورمیانه آغاز می‌شود.

 به نقل از اکسپرس تریبون، گام بعدی که ترامپ می‌خواهد شاهد آن باشد، این است که عربستان سعودی رویه همسایگان کوچک خود را دنبال کند و با اسرائیل توافق صلح امضا کند. اما ممکن است پادشاهی سعودی برای این امر آماده نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: