کد خبر: ۸۶۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۲۳۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معاون اول رییس‌جمهور درخواست کرد تا هیچ آیین‌نامه‌ای بدون حضور نمایندگان جامعه معلولان در هیچ دستگاه و سازمان دولتی تصویب نشود.

درخواست وزیر کار از معاون اول رییس‌جمهور برای معلولانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری که در آستانه روز جهانی افراد ناشنوا در سازمان بهزیستی برگزار شد با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های ناشنوایان در کشور گفت: برخی از مشکلات ریشه‌ای و پایه‌ای است و حل آن در گروی مشکلات اقتصادی کشور است و ما باید منابع آن را تامین کنیم.

وی ادامه داد: اگر هزینه‌‌های زندگی در عرصه‌های گوناگون تغییر می‌کند برهمه افراد جامعه از جمله ناشنوایان نیز تاثیر می‌گذارد البته دوستان ما تلاش کرده‌اند تا با اقداماتی این مشکلات را کاهش دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ناشنوایی یک محدودیت و یک معلولیت پنهان است، گفت: مردم در مواجه با افراد ناشنوا نمی‌توانند این مشکل را تشخیص داده و بدون در نظر گرفتن این محدودیت با افراد ناشنوا برخورد می‌کنند. البته افراد ناشنوا از توانایی‌های خاص در دیگر حواس برخوردار هستند.

شریعتمداری با اشاره مشکلات جامعه ناشنوایان گفت: مهمترین خواست ما این است که رییس‌جمهور یا معاون اول رییس‌جمهور در آیین‌نامه‌ای به همه نهادها درباره جامعه معلولان به ویژه ناشنوایان تاکید کند که هیچ تصمیمی بدون حضور نمایندگان آنها تصویب نشود. ما در وزارت رفاه برنامه‌مان این است که اگر آیین‌نامه‌ای بدون حضور نمایندگان معلولان تصویب شود قابلیت اجرایی نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما تقاضا داریم با بخشنامه‌ای از سوی معاون اول رییس جمهور این خواسته به حق معلولان و ناشنوایان محقق شود و هیچ دستورالعملی صادر نشود تا نظر نمایندگان قانونی افراد دارای معلولیت به ویژه ناشنوایان شنیده شود. ما برای شنیدن حرف جامعه معلولان گوش شنوا داریم و در تمام این ایام این موضوع را ثابت کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: