کد خبر: ۸۶۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
تعداد بازدید: ۳۸۵
صدر اعظم آلمان هم خواستار آتش بس فوری و حل اختلافات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق مذاکره شد.

مرکل خواستار آتش بس فوری بین آذربایجان و ارمنستان شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  "دی ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم در اولین واکنش به درگیری های نظامی بین آذربایجان و ارمنستان خواستار پایان درگیری ها بین این دو کشور در منطقه قره باغ شد.

 

وی مذاکرات برای حل اختلافات را از احزاب درگیر خواستار شد. "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرده است که مرکل در این باره به صورت تلفنی با رهبران کشورهای آذربایجان و ارمنستان صحبت کرده است.

وی در این گفتگوی تلفنی تاکید کرده که برقراری آتش بس و انجام مذاکرات فورا ضرورت دارد. مرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا را مبنای خوبی برای انجام این مذاکرات ارزیابی کرده است.

درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان جان دست ‌کم 16 نظامی و چندین غیرنظامی را در روز یکشنبه گرفت که این سنگین ‌ترین درگیری میان دو طرف از سال 2016 بود و بحث نگرانی درباره ثبات در منطقه قفقاز جنوبی را ایجاد کرده است که کریدور خط لوله‌های حامل نفت و گاز به بازارهای جهانی است.

صبح روز یکشنبه و پس از شلیک نخستین گلوله‌ها، ارمنستان اعلام آماده‌باش نظامی کرد.

دو جمهوری سابق اتحاد شوروی یعنی ارمنستان و آذربایجان، 4 سال منتهی به استقلال‌شان در 1991 را در کشمکش و چهار سال آغاز استقلال را در جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی سپری کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: