کد خبر: ۸۶۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
تعداد بازدید: ۳۹۳
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جهان در اوج قدرت خود به ما حمله کرد، در حالی که ما در اوج تنهایی خودمان بودیم و این نابرابرترین جنگ بعد از عاشورا بود.

صدای پوکی استخوان دشمنان را می‌شنویم/ هیچ کسی آرزو نمی‌کند که شهروند آمریکایی باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سردار سرلشکر سلامی با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: این هفته سرآمد مقاومت ملت شریف عزیز ایران در مقابل دنیای فشرده استکبار و جریان به هم پیوسته دشمنان است. 

 فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: جنگی که علیه ما تحمیل شد یک جنگ جهانی بود، همه ما می‌دانیم اگر عرصه نظامی جنگ، مرزهای ایران و عراق بود، پشتش یک عقبه جهانی وجود داشت و همه قدرت‌های بزرگ و امپراطوری‌های بی‌نظیر بشر و شرکای منطقه و در سطح جهان یک ائتلاف ناشناخته به وجود آوردند.

وی تاکید کرد: تردیدی نیست پشتوانه اقتصادی کشور عراق پشتوانه اقتصادی جهانی بود، قدرت‌های بزرگ پیشرفته؛ آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه و شورای نظام اطلاعاتی جهانی در کنار عراق بودند.

بیشتر بخوانید: 

شورای هماهنگی تصمیم جدیدی برای انتخابات نگرفته است/ ذبح شدن جمهوریت، اسلامیت نظام را هم خدشه‌دار می‌کند/ از توفیقات ماست که در قرن ۲۱ به دنبال گزینه نظامی می‌رویم!

سلامی گفت: جهان در اوج قدرت خود به ما حمله کرد، درحالی که ما در اوج تنهایی خودمان بودیم و این نابرابرترین جنگ بعد از از عاشورا بود.

سلامی افزود: امام تمرکز دشمن بر این سرزمین را فرو پاشاند، دشمن را از این سرزمین بیرون کرد و جنگ تمام شد؛ فقط بعد نظامی جهانی جنگ خاتمه پیدا کرد اما جنگ در اشکال دیگری ادامه یافت. اینجا آغاز نقش‌آفرینی رهبر عزیز و عظیم‌الشأن انقلاب است که بعد از امام پرچم هدایت امت را به دست گرفتند؛ دقت کنید اگر آمریکا در معرض فرسایش قدرت قرار نگرفته بود، اگر از پناهگاه استراتژیک خود خارج نشده بود و مجبور به انجام عملیات استراتژیک نشده بود، همه جهان را می‌بلعید. انقلاب اسلامی با هنرنمایی رهبر و ملتش کاری انجام داد که آمریکا مجبور به فرسایش قدرت شد و مجبور شد هزینه کند و دستاوردی به دست نیاورد.

وی با طرح این پرسش که رهبر عزیزمان چه کرد؟، ادامه داد:  امام دشمن را بیرون کرد و رهبر عظیم آن را دنبال و پیشانی جبهه را باز کرد و در سرزمین‌های مختلف قدرت آفرید و سطح قاعده قدرت انقلاب را گسترش داد، هزینه‌های دشمن را بالا برد و آن‌ها را در ناکامی‌های سیاسی فرو برد و می‌بینیم که در قوس نزولی و صعودی قدرت وضعیت ما نسبت به آمریکایی‌ها چگونه است، شما امروز آمریکایی که فشار می‌آورد ایران را منزوی کند، منزوی شده می‌بینید. او به تدریج نفوذ سیاسی خود در منطقه و جهان را از دست داد و در حاشیه قرار گرفت. نتوانست هیچ پیروزی میدانی خلق کند، رهبر به میدان آمد و فرصتی برای نفوذ انقلاب فراهم کرد و ما بی‌هزینه آمریکا را ناکام و متوقف کردیم.

فرمانده سپاه تصریح کرد: آمریکا خسته، فرسوده و ناتوان در حال عقب‌نشینی است البته قدرت‌های بزرگ حتی وقتی دچار پوکی استخوان می‌شوند و در معرض انحطاط، زوال و آستانه فروپاشی قرار می‌گیرند، خطرناک هستند، نمی‌‌شد آمریکا را به ناگاه فرو پاشید. داستان رقابت و منازعه برای فروپاشی به نقطه اوج زیبایی نزدیک شده است و در معرض یک تحریم اقتصادی بزرگ قرار گرفته‌ایم. دوباره امام امت عظمت آفرید و در مقابل اراده دشمن مستحکم ایستاد و مردم حمایت کردند، آن هم در این جنگ که قلمرو جهانی دارد و هر کشوری در قلمرو آن قرار بگیرد فرو می‌پاشد؛ اما ایران در معرض الهام و حکمت‌های بزرگی که رهبرش می‌آفرید، بزرگ شد قد برافراشت.

وی تاکید کرد: مردم سختی‌ها را می‌پذیرند اما کرامت خود را با هیچ چیز تعویض نمی‌کنند، به فراخوان دشمنان پاسخ نمی‌دهند. دشمن امروز به درون خانه‌های ما و به سفره‌های مردم ما و به قلب جوانان ما حمله کرده است و عملیات روانی خود را با حصر اقتصادی ترکیب کرده است تا این ملت را خسته و متزلزل کند، اما مردم ما محکم و استوار ایستاده‌اند و هرگز پژواک صدای بیگانه را نمی‌شنوند. این یک هنر بی بدیل است که رهبران الهی، با حکمت وحیانی جامعه و جهان را هدایت و اداره می‌کنند. حکمت، دوست آفرین است وقتی رهبری انقلاب ما نجات ملت‌های مسلمان و فراتر از آن مستضعفان را در دستور کار قرار می‌دهد و در مقابل آن می‌ایستد آن هم با یک سادگی پیروزمندانه؛ چه کسی باور می‌کند که یک ملت ۴۰ سال در مقابل یک جهان قدرت بایستد و بجنگد اما آسیب نبیند، نه که آسیب نبیند بلکه پیشرفت کند خود را به کشورهای پیشرفته نزدیک کند این یکی از بزرگترین هنرنمایی‌های انقلاب است.

سلامی با بیان اینکه اسلام است که وقتی در عرصه سیاست و اقتصاد و فرهنگ و اجتماع وارد می‌شود قدرت می‌سازد، بیان داشت:  امروز بسیار قدرتمندیم به برکت نشکستن باورهای ما ملت ایران از باورهای خود پاسداری کرده است، من دست تک‌تک ملت ایران را می‌بوسم، به اقصی نقاط کشور دشمنان ما نگاه کرده و آنها را می‌شناسیم و صدای پوکی استخوان آنها را می‌شنویم و می‌بینیم که آنها ژست مهیبی به خود گرفته‌اند اما از درون پوسیده‌اند. به آمریکا نگاه کنید، کشوری که به چرنوبیل خود نزدیک می‌شود، نگاه کنید که چگونه نمی‌تواند یک بیماری همه‌گیر را مدیریت کند؛ هر روز ۳۰ میلیون نفر از سیستم خیریه آمریکا تغذیه می‌شوند این چهره بزرگترین قدرت جهانی است که برای نجات از این انزوا و عرض اندام سیاسی رژیم‌های کوچک را با رژیم صهیونیستی آشتی می‌دهد تا نشان دهد آمریکا هنوز هست.

سلامی در ادامه سخنان خود، گفت: این تمام آن هیبت و شکوهی است که می‌خواست تمام دنیا را به تصرف خود در بیاورد اما امروز تحریم‌کننده از تحریم‌شونده بدتر است. امروز هیچکس آرزو نمی‌کند که شهروند آمریکایی باشد، هیچ کسی به آمریکایی بودن خود افتخار نمی‌کند. درون آمریکا مردم مرگ بر آمریکا می‌گویند این شعار تا آنجا پیش رفته و این یعنی نفوذ شعارهای سیاسی انقلاب در قلب آمریکا. آن‌ها هرکاری که خواستند در مورد ما انجام دهند به سمت خود آن‌ها بازگشت.

وی ادامه داد: اکنون ما در فراز این نبرد و در نقطه اوج آن قرار داریم، اینجا جای صبر و استقامت است، تمرکز و تلاش برای در هم شکستن این هجوم اقتصادی دشمن بر سرزمین ما است، قلب‌های ما به هم پیوند دارد، با قلب‌هایمان می‌جنگیم جنگ اقتصادی امروز یک واقعیت انکارناپذیر است، اما بدانید ما و دشمن روی دو خط موازی پیش می‌رویم، اگر ما مشکل اقتصادی داریم دشمن هم به همین دچار است، هرچه آن‌ها بزرگتر هستند، مشکلاتشان هم بزرگتر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به انقلابی بودن مجلس، بیان داشت: آنچه که امروز من به عنوان یک فرد کوچک از جامعه انتظار دارم، این است که همه حاکمیت به خصوص مجلس محترم که طعم انقلاب می‌دهد و مردم به آن امید بسته‌اند، تراکم فشرده و عصاره اراده مردم و پژواک کلام آن‌ها است، بازتاب‌دهنده دردهای آن‌ها و حلال مشکلات آن‌ها باشد. مجلس همه اختیارات ملت را در اختیار دارد، انتظار ما آن است که شرایط را از حیث اقتصادی، جنگی تلقی کنید. من به شما عرض می‌کنم که ما راه نظامی را بر آن‌ها بسته‌ایم و اراده‌مان را به آن‌ها تحمیل کرده‌ایم که تسلط بر این ملت از راه‌های نظامی بسته است.

وی ادامه داد: اکنون آن‌ها زاویه نفوذ اقتصادی و عملیات روانی را باز کرده‌اند، اینجا میدان جنگ و نقطه مرکزی تلاش ما است، باید متمرکز شویم همانند یک قرارگاه عمل کنیم، شبانه‌روز برای شکست دشمن در این جنگ اقتصادی که امکانپذیر است و ظرفیت‌های ما هم برای آن کافی است، باید تلاش کنیم. باید فکر کنیم که هیچ کشوری در دنیا به جز ایران وجود ندارد آن وقت چگونه زندگی می‌کردیم، دشمن مایل است مشکلات ما به دست او حل شود، اما هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن عبور نمی‌کند و دشمن برای سعادت ما قدم برنمی‌دارد.

سلامی اظهار داشت: ماهیت نظام استکباری روشن و دشمنی او دائمی است اگر در برابر آن کوتاه بیاییم ما را می‌شکند و اراده ما را از بین می‌برد، همه مردم بدانند که تا وقتی که ما اراده داریم، می‌توانیم ایستادگی کنیم. هر ملتی که قد خم کند، خواهد شکست. همیشه از جانب قدرت‌های شیطانی این فریب سیاسی در اذهان ملت‌ها ایجاد می‌شود. اما شما مجلس محکم بایستید و مردم را برای ایستادن آماده کنید.

وی ادامه داد: ما سختی‌ها را تحمل می‌کنیم و نمی‌گویم وجود ندارد اما قابل حل هستند، این تنها راه ما است و راه دیگری وجود ندارد یا باید قوی بود و عزیز یا ضعیف بود و تسلیم، ما اولی را انتخاب کردیم، ما قدرت ساختیم و می‌سازیم و عزیز می‌مانیم، این تنها صفتی است که شایسته ملت ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: