کد خبر: ۸۶۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۱۵۰
استاد علوم سیاسی دانشگاه مینه سوتای آمریکا تاکید کرد: در حال حاضر شکست ترامپ در انتخابات حتمی است. این سوال باقی است که آیا او در صورت از دست دادن انتخابات، کار خود را ترک می‌کند یا سعی می‌کند با نوعی کودتا قدرت را حفظ کند. ما نگران این موضوع در ایالات متحده هستیم.

جایی برای تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران وجود ندارد/ ایران برخلاف اسرائیل، به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای متعهد است/ از احتمال کودتای ترامپ بعد از شکست در انتخابات نگرانیمبه گزارش خبرداغ،  ویلیام بیمن استاد علوم سیاسی دانشگاه مینه سوتای آمریکا است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

تلاش ترامپ برای اقدام علیه ایران از سوی سازمان ملل و همه کشورها مردود است

جایی برای تحریم‌های جدید علیه ایران وجود ندارد

ویلیام بیمن در ابتدا در مورد تلاش ترامپ برای فعال‌سازی اسنپ‌بک گفت: این موارد توسط هر ملت دیگری کاملاً رد شده است و سازمان ملل متحد حکم کرده است که ایالات متحده نمی‌تواند این اقدام را انجام دهد، زیرا ترامپ ایالات متحده را از برجام خارج کرد. بنابراین ایالات متحده در تلاش برای تصویب این اقدامات شکست خورده است. علاوه بر این، آمریکا قبلاً همه موارد ممکن را در ایران تحریم کرده بود، بنابراین دیگر جایی برای تحریم‌های جدید وجود نداشت.

تسلط دلار در تجارت جهانی، مقابله با تحریم‌ها را سخت کرده است

سیستم انتقال مالی اروپا به قدری کوچک بود که هیچ تأثیری نداشت

این استاد دانشگاه در مورد تلاش اروپا برای مقابله با ترامپ در موضوع ایران گفت: اروپایی‌ها دوست دارند به تعهدات خود عمل کنند، اما به دلیل تسلط دلار آمریکا در تجارت بین‌الملل، ایالات متحده آنها را دچار مشکل می‌کند. ایالات متحده تهدید کرده است هر ملتی را که از دلار یا انتقال دلار برای کمک به ایران استفاده کند، مجازات خواهد کرد. اروپایی‌ها سعی کردند برای عبور از محدودیت‌های ایالات متحده، سیستم انتقال مالی دیگری ایجاد کنند و این سیستم تا حدودی اجرا شد، اما به قدری کوچک بود که هیچ تأثیری نداشت. روسیه و چین هم در تلاشند سیستم‌های انتقال جایگزینی را ایجاد کنند که دلار را دور بزند.

اگر بایدن انتخاب شود، برجام قابل احیا است

ویلیام بیمن در مورد آینده برجام گفت: برجام هنوز زنده است و اگر بایدن انتخاب شود، قابل احیا است. همه  در انتظار انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده هستند. ایالات متحده تمام تلاش خود را انجام داده، اما تلاش‌های آمریکا توسط جامعه بین‌المللی رد شده است. اگر ترامپ پیروز شود، اروپایی‌ها باید راهی برای مقابله با او پیدا کنند. در حال حاضر برجام در حال تضعیف است.

ایران برخلاف اسرائیل و کره‌شمالی به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای متعهد است

وی اضافه کرد: آنچه همه به طور مداوم فراموش می‌کنند این است که ایران و سایر ملت‌ها (به جز اسرائیل، پاکستان، هند، کره‌شمالی و سودان جنوبی) به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) که یک پیمان واقعی است و نه فقط یک «توافق» مانند برجام کاملا متعهد هستند، بنابراین ایران بدون خروج از NPT نمی‌تواند برای تولید و توسعه هر نوع سلاح هسته‌ای اقدام کند. 

استاد علوم سیاسی دانشگاه مینه سوتای آمریکا یادآور شد: ظریف وزیر امور خارجه ایران به تازگی مجموعه‌ای از شرایط را برای بازگشت ایران به گفت‌وگوهای خود با ایالات متحده درباره برجام مطرح کرده است. اگر بایدن پیروز شود، بحث‌ها می‌توانند دوباره آغاز شوند. اگر ترامپ پیروز شود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

احتمال کودتای ترامپ بعد از انتخابات آمریکا وجود دارد

وی در مورد آینده ترامپ گفت: در حال حاضر شکست او حتمی است. این سوال  باقی است که آیا او در صورت از دست دادن انتخابات، کار خود را ترک می‌کند یا سعی می‌کند با نوعی کودتا قدرت را حفظ کند. ما نگران این موضوع در ایالات متحده هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: