کد خبر: ۸۶۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
تعداد بازدید: ۱۹۱
دادستان کل کشور مطرح کرد؛
دادستان کل کشور درباره وضعیت سلامت زندان‌های سراسر کشور در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: ۱۸ اقدام پیشگیرانه در سه ماه اخیر در زندان‌های سراسر کشور انجام شده است.

انجام ۱۸ اقدام پیشگیرانه ضدکرونایی در زندان‌های سراسر کشور طی ۳ ماه اخیر/ سازمان زندان‌ها ۶ میلیارد از محل منابع خود هزینه کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام‌ منتظری، دادستان کل کشور در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه، به تبیین محور‌های گزارش ارائه شده در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت سلامت زندان‌های سراسر کشور در ایام شیوع این بیماری پرداخت و گفت که ۱۸ اقدام پیشگیرانه در سه ماه اخیر در زندان‌های سراسر کشور انجام شده است.

وی از «کاهش جمعیت کیفری زندانیان از طریق اعطای مرخصی بر اساس بخشنامه رئیس دستگاه قضا، تجهیز گسترده واحد دادرسی الکترونیکی در زندان ها، لغو مرخصی کارکنان وظیفه، تجهیز قرنطینه زندان‌ها به مواد ضد عفونی کننده، تست مستمر وضعیت سلامت کادر زندان و زندانیان و توزیع اقلام بهداشتی بین آنها، ایجاد اتاق ایزوله در زندان ها، تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی محور، رعایت تناسب جمعیتی در بند‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در ملاقات زندانیان با خانواده ها» به عنوان مهم‌ترین این اقدامات یاد کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به اعتبارات هزینه شده در این زمینه توضیح داد که سازمان زندان‌ها مبلغ ۶ میلیارد از محل منابع خود برای اجرای اقدامات فوق الذکر هزینه کرده و به صورت رسمی نیز از ستاد کرونا و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری درخواست شده اعتبارات مورد نیاز برای تداوم اجرای این طرح‌ها را تأمین کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
0
باسلام دادستان محترم کل کشور دستوری مبنی بر تمدید یکماهه مرخصی کرونایی زندانیان داده اند که متاسفانه این امر در زندان مرکزی شیراز و اجرای احکام دادگاه شهید قدوسی اصلا رعایت نمی شود لطفا پیگیری فرمایید
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: