کد خبر: ۸۶۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: ۲۱۵
نماینده تهران در مجلس خواستار پیگیری دریافت ۶۳۶ میلیون پوند مطالبه ایران از انگلیس بابت پرونده خرید تانک چیفتن شد.

تقی پور: وزارتخانه‌های خارجه و دفاع دریافت مطالبه ۶۳۶ میلیون پوندی از پرونده خرید تانک چیفتن انگلیسی را پیگیری کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، رضا تقی‌پور در نشست علنی امروز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس در تذکری خطاب به وزارتخانه های دفاع و امور خارجه با اشاره به پرونده خرید تانک چیفتن ایران از انگلیس پیش از انقلاب، گفت: انگلیس بعد از پیروزی انقلاب این تانک ها را به ایران تحویل نداد وپرونده شکایت ایران برای داوری به ICC رفت و در سال ۲۰۰۱ دیوان لاهه به نفع ایران رأی داد اما شرکت به آن عمل نکرد و خواستار ابطال رأی پرونده شد که این درخواست نیز در سال ۲۰۰۹ رد شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس رأی دادگاه انگلیس باید اصل پول ایران به میزان ۲۷ میلیون پوند به همراه سود آن را پرداخت می کرد، اظهار داشت: از سال ۲۰۰۱ تاکنون این مبلغ پرداخت نشده و علیرغم اینکه در سال ۲۰۱۰ رأی دادگاه بر این بود که اصل و سود پول به ایران پرداخت شود اما به بهانه تحریم پرداخت نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون مطالبه ایران از این پرونده به ۶۳۶ میلیون پوند رسیده است که وزارت خارجه و دفاع باید طبق اصل ۱۳۹ قانون اساسی که اجازه سازش بدون نظر مجلس را نداده است، دریافت این مبلغ را از شرکت انگلیسی پیگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: