کد خبر: ۸۶۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
تعداد بازدید: ۲۱۰
وزیر دفاع و پشتیبانی عنوان کرد: در آستانه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی در صدداند با ظالمانه ترین تحریم ها، معیشت و زندگی عمومی مردم عزیزما را با مشکل و چالش جدی مواجه کنند.

امیر حاتمی: دشمنان ملت ایران اسلامی در صدد هستند با ظالمانه ترین تحریم‌ها زندگی مردم را با مشکل مواجه کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، امیر حاتمی در آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید باتری های صنعتی کشور و رونمایی و بهره برداری از اولین توربین بادی مقیاس متوسط بومی کشور ساخت متخصصان صنعت دفاعی گفت: در آستانه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی در صدداند با ظالمانه ترین تحریم ها، معیشت و زندگی عمومی مردم عزیزما را با مشکل و چالش جدی مواجه کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی تاکید کرد: متخصصین صنعت دفاعی با کار و تلاش شبانه روزی  و جهادی و با تکیه بر ظرفیت های بی نظیر داخلی توانستند در حوزه تامین انرژی برای حوزه های مختلف صنعتی کشور، با استعانت از خداوند متعال با افتتاح و بهره برداری از این مجتمع بزرگ و ملی،  ظرفیت تولید باتری های صنعتی کشور را  به ۱۸۰ میلیون آمپر ساعت در سال افزایش دهند که این دستاوردی بزرگ در شرایط تحریم برای کشور و یک افتخار بزرگ محسوب می شود. 

وی افزود: با بهره برداری از این مجتمع بزرگ تولید باتری های صنعتی کشور، بخش قابل توجهی از نیاز صنایع مهم داخلی از جمله در حوزه های مخابراتی، نیروگاهی و پالایشگاهی و ارتباطاتی تامین شده و با این ظرفیت تولیدی، سالانه از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری خواهد شد.

امیر حاتمی با بیان اینکه متخصصین صنعت دفاعی توانستند به دانش فنی پیشرفته طراحی این محصولات دست یابند، عنوان کرد: از این رهگذر جمهوری اسلامی به توان صادرات باتری های صنعتی و ارائه خدمات فنی مهندسی، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تمام شده، صرفه‌جویی ارزی، ارتقای شاخص‌های کیفی، افزایش و ارتقاء رضایت مشتریان، جلوگیری از واردات عمده محصولات خارجی و در نهایت به روزرسانی فناوری تولید باتری دست می یابد.

 وی با اشاره به این که با افتتاح و بهره برداری از این طرح های صنعتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد شده است،اظهار داشت:آزمایشگاه و مرکز تحقیقات باتری های صنعتی سرب اسیدی را در سازمان توسعه منابع انرژی (توان) وزارت دفاع افتتاح کرد. این آزمایشگاه و مرکز تحقیقات باتری های صنعتی سرب اسیدی را مجهزترین آزمایشگاه در کشور است که با راه‌اندازی آن امکان طراحی و نمونه سازی انواع باطری های صنعتی سرب اسیدی جدید فراهم شده و ارتقای کیفیت محصولات فعلی و بومی سازی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در کشور را میسر می سازد.

امیر حاتمی افزود:در این مرکز تحقیقاتی، خط تولید باتری در اندازه آزمایشگاهی با امکانات کامل نمونه سازی و تست، راه‌اندازی شده است که ضمن تسهیل در فرآیند نمونه سازی و تست، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: