کد خبر: ۸۶۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
تعداد بازدید: ۳۴۳
در آستانه دیدار حساس تیم استقلال با الشرطه عراق در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی قطر، برخی از رسانه‌های داخلی دوباره با یک سوژه کلیشه‌ای به حاشیه رفتند، اتفاقی که شاید روی روحیه شیخ دیاباته و دیگر اعضای تیم استقلال تاثیر منفی بگذارد.

وسوسه دیاباته در سرزمین نفت و دلار!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه خراسان: در آستانه دیدار حساس تیم استقلال با الشرطه عراق در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی قطر، برخی از رسانه‌های داخلی دوباره با یک سوژه کلیشه‌ای به حاشیه رفتند، اتفاقی که شاید روی روحیه شیخ دیاباته و دیگر اعضای تیم استقلال تاثیر منفی بگذارد. شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال با وجود پایان لیگ برتر و جام حذفی، مطالبات معوقه‌ای از استقلال دارد که البته موضوع تازه‌ای نیست و چند بار از سوی او و هرویه میلیچ بازیکن کروات آبی‌ها مطرح و حتی به آن اعتراض شده است.

آقای گل استقلال و لیگ برتر که نشان داده علاوه‌بر کیفیت بالای فنی‌اش در ادب و رفتار و اخلاق هم سرآمد است و یک بازیکن کاملا حرفه‌ای است، تاکنون چند بار ایران را به دلایل مختلف ترک کرده، آن‌هم در حالی که معوقات و گلایه‌هایی داشته، اما هر بار سر زمان مشخص شده یا با کمی تاخیر به استقلال برگشته است و آخرین مورد آن‌هم به تازگی و در اردوی آبی‌ها در قطر رخ داد، آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شد سفر شیخ به فرانسه این بار بی‌بازگشت است! حالا و پس از آن‌که این شایعه هم خنثی شد و حاشیه‌سازان دوباره از شیخ دیاباته شکست خورده‌اند، این بار موضوع یک نامه پیش کشیده شده، نامه‌ای که بازیکن آفریقایی استقلال خطاب به مسئولان باشگاه نوشته است.

این بازیکن مدتی است مطالبات خود را دریافت نکرده در نامه‌ای رسمی به مسئولان باشگاه استقلال هشدار داده که در صورت عدم پرداخت مطالباتش قراردادش را یک‌طرفه فسخ خواهد کرد. ظاهرا مسئولان باشگاه استقلال به این بازیکن قول داده‌اند تا در صورت حضور در قطر و بازگشت به اردوی استقلال، به هر شکل ممکن طلب وی را پرداخت خواهند کرد اما این بازیکن برای محکم‌کاری نامه خود به باشگاه استقلال ارسال و یک رونوشت هم به فیفا فرستاده است.

طبق نامه‌ای که برخی رسانه‌های داخلی منتشر کرده‌اند مطالبات شیخ، 2 ماه حقوق معوقه، پیش‌پرداخت تمدید قرارداد، پاداش‌های او از جمله پاداش آقای گلی در لیگ برتر و دیرکرد طلبش است که بیش از 400 هزار دلار می‌شود. نامه دیاباته روز 30 آگوست(9 شهریور) به باشگاه استقلال ارسال شده و از آن تاریخ بیش از 15 روز گذشته و اگر این نامه مبنای دست به کار شدن فیفا باشد، دیاباته باید در آستانه فسخ قرارداد باشد و نباید فردا به میدان برود! زرندی مدیر‌رسانه‌ای باشگاه استقلال در مورد نامه تهدید‌آمیز دیاباته می‌گوید: «بله، این نامه‌ای که منتشر شد به دست باشگاه رسیده بود ولی یک نکته‌ای دارد. تاریخ آن نامه برای 9 شهریور است و آن 15‌روزی که به عنوان ضرب‌العجل تعیین شده، تا 24 شهریور بوده است. تا جایی که از باشگاه مطلع شده‌ام، قسمتی از مطالبات شیخ پرداخت شده و بنابراین جای نگرانی نیست!»

اما نکته‌ای که در هیاهوی این نامه و بازی‌های رسانه‌ای، آن‌هم پیش از دیدار حساس یکی از نمایندگان ایران مقابل الشرطه عراق نادیده گرفته شده، حضور شیخ دیاباته در اردوی استقلال در کشور قطر است. کشوری که این روزها با لیگ ستارگانش محلی وسوسه‌انگیز برای بازیکنان فوتبال از جمله بازیکنانی شاخص ایرانی است و هیچ بعید نیست باشگاه‌های متمول قطری برای صید ببر سیاه استقلال هم نقشه کشیده باشند، آن‌هم در‌حالی که شیخ دیاباته از وضعیت مالی‌اش درتیم ایرانی‌اش شاکی است و صرفا به‌خاطر تعهدات و پایبندی‌اش به اخلاق و حرفه‌ای‌گری‌اش در این تیم مانده است. شاید شیخ در کشور نفت و دلار تیم آینده‌اش را انتخاب کند و استقلال بدون دیاباته به ایران برگردد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: