کد خبر: ۸۶۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۱۸۹
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفت که عربستان «در وقت مناسب» روابطش را با اسرائیل عادی‌سازی خواهد کرد. ترامپ همچنین اظهار داشت که «فکر می‌کنم، ۷ یا ۸ یا ۹ کشور دیگر نیز روابطشان را با اسرائیل عادی‌سازی خواهند کرد.»

ترامپ: عربستان در وقت مناسب روابط با اسرائیل را عادی‌سازی می‌کند / ۷ یا ۸ یا ۹ کشور دیگر نیز روابطشان را با اسرائیل عادی‌سازی خواهند کردبه گزارش خبرداغ، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفت که عربستان «در وقت مناسب» روابطش را با اسرائیل عادی‌سازی خواهد کرد.

 ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترامپ سه‌شنبه به وقت محلی آمریکا در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا عربستان نیز همچون امارات و بحرین روابطش را با رژیم صهیونیستی عادی خواهد کرد؟ گفت که با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی صحبت کرده و این مساله «در زمان مناسب» انجام خواهد شد.

ترامپ همچنین اظهار داشت که «فکر می‌کنم، ۷ یا ۸ یا ۹» کشور دیگر نیز روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی خواهند کرد.»

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب در واشنگتن در مراسمی در کاخ سفید به صورت رسمی امضا شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، « عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی و «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین برای امضای قرارداد سازش به کاخ سفید رفتند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

همچنین ائتلافی متشکل از حدود ۵۰ گروه آمریکایی سه‌شنبه در اعتراض به توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: