کد خبر: ۸۶۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۲۰۳
الجزیره در تحلیلی به توافق ایران و چین پرداخت.

گزارش الجزیره درباره توافق ایران و چینبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، رسانه‌های آمریکا با اغراق درباره وسعت و اهداف توافق ایران و چین یک بار دیگر آتش جنگ را شعله‌ور کردند. توافق ایران و چین در واقع در رسانه‌ها خلق شد.

نیویورک‌تایمز نوشت: این توافق نفوذ چین در خاورمیانه را گسترش می‌دهد و راه نجاتی را برای اقتصاد ایران باز می‌کند.

مدت زیادی از بحث درباره این موضوع در رسانه‌های آمریکا نگذشته بود که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک اسرائیل و امارات به نشانه تشکیل ائتلافی به رهبری آمریکا در مقابل ایران، چین و شاید ترکیه مطرح شد. این هم کار رسانه‌ها بود.

برتون، کارشناس رسانه در مورد همکاری ایران و چین، گفت: چنین مقالاتی درباره سرمایه‌گذاری و نفوذ چین در ایران و اسرائیل اغراق می‌کنند.

به نقل از الجزیره،پمپئو در گفت‌وگویی با فاکس‌نیوز مدعی شد: توافق ایران و چین نقدینگی چین را در اختیار نیروهای نظامی ایران قرار خواهد داد و ورود چین به خاورمیانه ثبات این منطقه را بر هم خواهد زد و اسرائیل، عربستان سعودی و امارات را در خطر قرار خواهد داد.

اسکیتا استاد دانشگاه درهام گفت: اخبار مربوط به توافق ایران و چین یکی از مهم‌ترین موضوعات خبری چند هفته اخیر بوده و اغراق‌ها و تفاسیری با جهت‌گیری‌های سیاسی زیادی را در پی داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: