کد خبر: ۸۶۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۳۳۶
کوچکی‌نژاد :
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت بعضی شرکت‌ها را وارد بورس کرد که شرکت‌های واقعی نبودند؛ یعنی نه تنها زیان‌ده بودند بلکه سرمایه‌شان هم به آن حدی که در بورس اعلام شد، نبود!

شرکت‌هایی وارد بورس شدند که واقعی نبودند/ نمی‌توان برای تقویت بورس از صندوق توسعه ملی استفاده کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، جبار کوچکی نژاد  درباره وضعیت بازار بورس کشور و اینکه مجوزی داده شده است تا صندوق توسعه ملی یک درصد از دارایی خود را در صندوق تثبیت بازار سپرده‌گذاری کند، گفت: زمانی که مردم به سرعت به بازار بورس ورود کردند، همه تحلیل‌های اقتصادی بر این بود که یک حبابی ایجاد شده و احتمال دارد این حباب بترکد و مشکلی در این بازار به وجود بیاید.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دولت بعضی شرکت‌ها را وارد بورس کرد که شرکت‌های واقعی نبودند؛ یعنی نه تنها زیان ده بودند، بلکه سرمایه‌شان هم به حدی که در بورس اعلام شد، نبود!

وی ادامه داد: مردم با توجه به اعتمادی که به بخش اقتصادی کشور داشتند فکر کردند این شرکت‌ها سودده هستند و ممکن است سرمایه‌گذاری روی این شرکت‌ها به نفع‌شان باشد، بنابراین سهام آن‌ها را خریداری کردند تا سرمایه‌شان روز به روز افزایش پیدا کند اما بعد از مدتی مشخص شد که واقعا این شرکت‌ها سودهی ندارند و همین امر مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اوضاعی که امروز شما در بورس مشاهده می‌کنید، تقریبا مثل همان موسسات مالی اعتباری غیرمجاز اقتصادی است که چندسال پیش مردم در آنها سرمایه‌گذاری کردند؛ اگر خاطرتان باشد این مؤسسات در ابتدا یک سود سرشاری هم به مردم ‌دادند اما بعداز مدتی به یکباره ورشکست شدند و سرمایه مردم که در آنجا قرار داشت به هوا رفت که دولت در نهایت مجبور شد از بانک مرکزی و چند جای دیگر چندین میلیارد تومان قرض کند تا آن مشکلات را حل کند.

وی با بیان این‌که امروز هم اینگونه نیست که از صندوق توسعه ملی برداشت کنند تا سقوط بازار بورس و سرمایه جبران شود، خاطرنشان کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی در وهله اول مجوز رهبری را می‌خواهد و اگر مجوز بگیرند باید مصوبه مجلس را داشته باشد.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: صندوق توسعه ملی منابعی را وارد کشور می‌کند؛ اما امروز که ما نفت‌مان چندان فروشی ندارد و ورودی صندوق به صفر گرایش پیدا کرده است، نمی‌توان برای تقویت بورس از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که بورس یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و مردم باید صبر داشته باشند، گفت: امروز صف فروش بازار بورس یک صف طولانی شده است که این امر که امر یک خطر جدی برای این بازار محسوب می‌شود و نشان از عدم اعتماد مردم به سخنان رئیس دولت دارد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم برای فروش سهام خودشان هجوم آورده اما چون خریدار آن سو وجود ندارد، همین وضعیت خود به خود یک کاهش سهام مردم در بورس را به همراه دارد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوال می‌شود در این مقطع زمانی چه کاری باید انجام داد، باید گفت کار سختی است اوضاع را سامان دادن؛ به هر حال دولت باید به یک شکلی تضمین دهد که سرمایه مردم را نگه می‌دارد که همین هم ممکن است بدهکاری شدیدی برای بانک مرکزی به همراه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: