کد خبر: ۸۶۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۲۴۳
رئیسی در نشست با اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر:
رئیس قوه قضاییه گفت: افزایش تولید موادمخدر و کشت خشخاش در افغانستان زیر چتر حمایتی آمریکایی‌ها صورت گرفته است.

ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها صادقانه‌ترین برخورد را در مبارزه با مواد مخدر دارد/ کشت خشخاش در افغانستان زیر چتر آمریکا انجام می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در نشست با اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اینکه شاهد هستیم در افغانستان در سال‌های اخیر کشت خشخاش افزایش یافته و لابراتوار‌های متعدد تا ۵۰۰ نوع از انواع روانگردان‌ها را در این کشور تولید می‌کنند این اقدام کاملا زیر چتر آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آمریکا در کشور خود، در بسیاری از شهرهایش رسما توزیع موادمخدر را قانونی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: ناو‌های امریکا در منطقه چتر امنیتی خود را بر سر باند‌های قاچاق موادمخدر گسترانده است.

وی افزود: بنابراین از آن‌ها نمی‌توان در مبارزه جدی و واقعی با موادمخدر انتظار مساعدت داشت.

رئیس دستگاه قضا گفت: سازمان‌های بین المللی به جمهوری اسلامی ایران به خاطر مبارزه جدی و موثر با موادمخدر ۸ مدال داده اند و ده‌ها بار از جمهوری اسلامی تشکر کرده اند، اما این تشکر و حمایت فقط در حد حرف است و در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: اگر آن‌ها برای مبارزه با موادمخدر اراده جدی داشته باشند، این معضل قابل برطرف شدن است.

وی در ادامه سخنان خود در جمع اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: صداقت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر در ۴۰ سال گذشته بر همه اثبات شده و میزان کشفیات و برخورد‌های صورت گرفته با باند‌های قاچاق موادمخدر در این مدت گواه این صداقت است.

وی اضافه کرد: دیگران که خودشان آلودگی دارند و برخی کشور‌های منطقه که از محل فروش موادمخدر درآمد دارند، خودشان در موضع اتهام هستند.

رئیس دستگاه قضا گفت: مبارزه با موادمخدر را از اول انقلاب جدی گرفتیم و در تمام این مدت همواره دنبال تشدید مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: اما در سازمان‌های بین المللی و نیز امریکا و کشور‌های اروپایی، اراده‌ای جدی برای این مبارزه نمی‌بینیم بلکه دست بعضی از خود این کشور‌ها را در قاچاق و توزیع موادمخدر مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: ما باید برای جلوگیری از آسیب دیدن جدی نسل‌های خود اقداماتمان را در مبارزه با موادمخدر تشدید کنیم و در این مسیر حتی نیاز به اصلاح قوانین داریم، حتما باید این کار صورت گیرد تا مبارزه را جامع‌تر و تاثیرگذارتر کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: مساله کاهش عرضه و تقاضای موادمخدر در کشور از سیاست‌های مهم است که باید همه اقدامات در این جهت بسیج شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: همه اقدامات اطلاعاتی در این زمینه مهم و محوری است و حتما باید دستگاه‌های مربوط و مسئول در این زمینه از کمک مردمی و بسیج استفاده کنند، زیرا در این مسیر کارساز است.

در این نشست سردار مومنی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر و شماری از اعضای این ستاد ضمن بیان گزارشی از وضع موجود ترانزیت و قاچاق موادمخدر در دنیا، این وضعیت را درباره کشور خودمان نیز گزارش دادند.

همچنین در این جلسه اعضای ستاد چالش های موجود در زمینه مبارزه با موادمخدر در ایران و نیز دستاوردهای کشورمان در مقابله با موادمخدر در ۴۱ سال گذشته را تبیین کردند.

در این نشست گفته شد برخی موانع و مشکلات که در مسیر مبارزه تاثیرگذار با موادمخدر در کشور وجود دارد از جمله نیاز به افزایش زمان مدت حبس معتادان متجاهر، مصادره اموال قاچاقچیان موادمخدر و غیرقابل بازگشت بودن آن به قاچاقچیان و رفع موانع موجود برای برخورد جدی با خرده فروشان موادمخدر بیان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: