کد خبر: ۸۶۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
تعداد بازدید: ۲۷۳
نماینده کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید پاسخگو باشد که ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه کسانی اختصاص می‌یابد.

دولت بگوید ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به چه کسانی داده است/ مسئولان با متقاضیان سهام عدالت همکاری نمی‌کنندبه گزارش  خبرداغ به نقل از  ایلنا، جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۶ شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با بیان اینکه چرا ۹۰ درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به ۱۰ درصد افراد برای تامین خوراک دامی کشور داده می‌شود، از عدم شفافیت در اختصاص ارز انتقاد کرد و گفت: دولت باید پاسخگو باشد که این ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه کسانی اختصاص می‌یابد.

نماینده کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می خواهد از مصرف کننده و تولیدکننده حمایت کند یا دلالان، افزود: شیر برای دامداران بیش از ۵ هزار تومان هزینه دارد، اما باید به قیمت ۳ هزار تومان آن را بفروشند. همچنین در حالی قیمت انواع کود در کشور ۵۰۰ درصد افزایش یافته و همچنین خرید تضمینی گندم در سال ۹۹-۹۸ حدود ۲۵۰۰ تومان تعیین شده که همین گندم در عراق ۶۵۰۰ تومان و در افغانستان ۶۴۰۰ خرید و فروش می شود، لذا طبیعی است که تولیدکنندگان به جای تولید محصولات ضروری به سمت تولید محصولات مزیت دار همچون پسته و زعفران بروند.

وی با طرح این سوال که چرا صادرات شیر خشک در کشور ممنوع است، توضیح داد: اگر شیر خشک صادر شود، قیمت شیر بالا می رود و در ادامه دامداران جزء سود خواهند برد و اگر آنها سود ببرند، مافیای دام ضرر می کند.

نیک بین با بیان اینکه در دو ماه نخست سال جاری ۲ میلیون تن گندم به ارزش ۴۸۳ میلیون دلار وارد کشور شده است، اضافه کرد: اگر با ارز ۱۵ هزار تومانی محاسبه شود، هر کیلو از این گندم وارداتی ۴۲۰۰ تومان قیمت می خورد، اما گندم داخل کشور را به قیمت ۲۲۰۰ تومان می خریم و این یعنی مرغ همسایه غاز است.

وی با اشاره به تجمع کارگزاران مخابرات روستایی در مقابل مجلس، نسبت به عدم انجام وزارت ارتباطات به وظایف خود انتقاد کرد و گفت: چرا وزارت کار از کارگران دفاع نمی کند؟ این در حالی است که عده زیادی هنوز سهام عدالت دریافت نکرده اند و دولت با متقاضیان سهام عدالت همکاری نمی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: